Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@19:25:04 GMT

بیشتر عوامل انفجار تروریستی چابهار دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۴۰۴

بیشتر عوامل انفجار تروریستی چابهار دستگیر شدند

ساعت24-رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید هیاتی از این کمیسیون از چابهار گفت که طبق بررسی‌های اولیه بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و دستگیر شدند و قطعا به مجازات خود می‌رسند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از چابهار، اظهار کرد: بخشی از بازدیدهای ما مربوط به بررسی حادثه تروریستی چابهار بود، اتفاقی که پشت آن راهبرد تخریبی سیاسی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: چابهار؛ منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران روی توسعه آن حساب ویژه‌ای کرده و حتی در قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده که چابهار منطقه ویژه‌ای شود. در مسائل تحریمی هم آمریکا در بازی سیاسی چابهار را از حوزه تحریم خارج کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقدام تروریستی در چابهار با هدف ناامن نشان دادن این منطقه صورت گرفت، ادامه داد: روند توسعه فعلی این منطقه بر اساس روال خود پیش می‌رود و مسئولان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

فلاحت‌پیشه با بیان این‌که در این بازدید کل مرزهای آبی چابهار را با دو دید بررسی وضعیت امنیتی و خلاءهای آن بازدید خواهیم کرد، اظهار کرد: در شرایطی مرزهای آبی را مورد بازدید قرار می‌دهیم که بودجه پیشنهادی سال آینده دولت برای مرزها یک پنجم بودجه مورد نظر کمیسیون است. اعتقاد ما بر این بود که بودجه برای امنیت مرزها باید پنج برابر شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که چابهار یک نقطه استراتژیک و راهبردی برای توسعه کشور است، لذا دو وظیفه اصلی چابهار رقابت با مناطق و بنادر شرقی در دریای عمان و رفع خلاء ترانزیت و تجارت ایران در کشورهای جنوبی خلیج فارس است. با این وسعت برنامه طراحی شده برای چابهار، زیرساخت‌های زیادی باید شکل گیرد که در حال حاضر محدود است.

فلاحت‌پیشه با بیان این‌که باید مشکلات چابهار را در قالب‌های مختلف رفع و در کنار آن زمینه‌ی توسعه‌ای را فراهم کرد، گفت: بخشی از حرکت در این راه در قالب تقسیمات کشوری است که کمیسیون تلاش‌های لازم را خواهد داشت. بخش دیگر مربوط به اختلافات بین دستگاه‌های امنیتی همچون پدافند غیرعامل است که سعی می‌کنیم با دید توسعه‌محور کمک کنیم که رفع اختلاف صورت گیرد که مانعی برای توسعه این مناطق به وجود نیاید.

به گفته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بخشی از کار در قالب فقرزدایی است، فقرزدایی جزئی از امنیت در کشور است. به عنوان مثال سرانه ورزشی در مناطقی همچون چابهار جزو سرانه‌های بسیار پایین در کشور است. در این باره نوعی کم‌کاری دیده می‌شود که ما با دید امنیت ملی و سیاست خارجه خود این مسائل را به وزرای مربوطه منتقل می‌کنیم.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: اثر فقر در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و غیره کمتر از اثری که بر حوزه امنیت می‌گذارد، نیست.

وی در پایان گفت که در این دیدار گزارشی از مسئولان شورای تامین منطقه درباره آخرین پیگیری‌های مربوط به حادثه تروریستی چابهار می‌گیریم البته بخش اعظمی از تروریست‌ها شناسایی و دستگیر شده و به مجازات می‌رسند. پیگیری‌های لازم برای شناسایی سایر عوامل در آینده خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین حاجیلو امروز (پنجشنبه) در آیین تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول ازمون ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: داوطلبان کنکور اطمینان داشته باشند که امنیت ازمون به طور کامل برقرار می‌شود. ازمون‌های سازمان سنجش در ۴ دسته؛ شامل سنجش علمی، استخدامی، صلاحیت حرفه‌ای و ازمون‌های بین‌المللی قرار دارد و دستورالعمل حفاظتی به عنوان سند بالادستی به تصویب شورای امنیت کشور (شاک) رسیده است. وظایف دستگاه‌ها را در زمینه‌های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص کرده است.

حاجیلو ادامه داد: همه دستگاه‌ها ملزم هستند بر اساس این دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون‌های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف گفته شده را اجرا کنند تا امنیت داوطلبان تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳ هزار نفر در جلسات مختلف آمورشی حفاظت ازمون شرکت کردند و موضوع امنیت قبل، حین و بعد از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در زمان خروج سوالات از قرنطینه اصلی تا رسیدن بسته‌های سوالات به مخازن اصلی محل برگزاری آزمون مانند دوی ۴۰۰ متر است و همه عوامل ملزم هستند در هوشیار کامل قرار داشته باشند. برای این بخش ۳ لایه حفاظتی و یک لایه جدید بعنی لایه چهارم در نظر گرفته شده که اجرای این لایه‌های حفاظتی در شهر‌های بزرگ تا دورافتاده‌ترین مراکز یکسان است.

وی تاکید کرد: همه عوامل اجرایی و حفاظتی ازمون سراسری باید شناسایی شده و دارای شناسنامه باشند و هیچ عامل بیرونی خارج از عوامل شناسنامه دار اجازه ورود به مجموعه‌های حفاظتی ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.
بیشتر بخوانید

حاجیلو با تاکید بر اجرای اقدامات حفاظتی در زمان برگزاری ازمون گفت دفترچه غایبان کنکور قطعا باید پلمپ شده و جمع آوری شود. تجربه نشان داده ار زمان برخورد با متقلب همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می‌گیرد، اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه‌ها نیز همانند دفترچه‌ها در امنیت کامل ارسال شود.

قائم مقام سازمان سنجش تکریم خانواده‌های داوطلبان کنکور را یکی از مهمترین وظایف عوامل اجرایی و حفاظتی برشمرد و گفت: از افراد فرهیخته و مسیولیت پذیر برای تکریم خانواده‌ها استفاده کنید. خانواده‌ها در فاصله مناسب از حوزه مستقر شده و پذیرایی شوند. برای این موضوع بودجه‌ای در اختیار نمایندگان تام الاختیار وزیر علوم در حوزه‌های ازمون قرار گرفته است.

حاجیلو تاکید کرد: بر اساس مکاتبات سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر کشور در همه استان‌ها در زمینه برگزاری کنکور شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است. این کار با همکاری پلیس صورت گرفته و شورای تامین نیز باید ابن موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی از عوامل اجرایی و حفاظتی و نمایندگان دانشگاه‌ها خواست بحث اطلاع رسانی به خانواده‌ها و داوطلبان کنکور را به صورت جدی از مراکز صداوسیما استان‌ها پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد