Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:00:59 GMT

ترزا؛ تنها در خانه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۴۰۹

اگر تقاضای ترزا می برای توافق متقاعدکننده نباشد، به‌خاطر انتخاب‌هایش است. زمانی که مذاکرات بریتانیا برای خروج ازاتحادیه اروپا آغاز شد، او اهداف و نیات خود را پنهان کرد و همچون یک پوکرباز حرفه‌ای کارت‌های خود را پنهان کرده بود. او بیشترین انرژی خود را برای قشر تندروی حزب خود خرج کرد و برای به‌دست آوردن دل آنها می‌گفت: توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن اما او با یک توافق به سراغ هم‌حزبی‌هایش آمد که نسبت به شعارهایی که می‌داد بسیار میانه‌روتر بود و به همین دلیل اعتمادها نسبت به او به شدت کاهش یافت. کتی پری‌یر که مدت اندکی نیز مدیر ارتباطات دفتر نخست‌وزیر (ترزا می) بوده است، می‌گوید: «او مردم را برای توافق آگاه نکرد و نگفت این توافق چیست؟» او افزود: در ابتدا او بسیار سختگیرانه صحبت می‌کرد و هی خط و نشان می‌کشید و خط قرمز تعیین می‌کرد. حالا افراد مدام صحبت‌های او را با این توافق مورد قیاس قرار می‌دهند. او نتوانسته است در مورد شکاف به‌‌وجود آمده توضیح قانع‌کننده‌ای بدهد.

ترزا می ۶۲ ساله می‌توانست بهترین شخص برای انتقال پیام توافق به‌حساب‌ آید. او یک سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی است که از لفاظی دوری می‌کند و نسبت به قدرت شخصی بی‌علاقه است. او فارغ از هر نوع ایدئولوژی به‌دنبال این است که داستان را به انتها برساند. طی چند هفته‌ای که از ۱۵ نوامبر، سند توافق ۵۸۵ صفحه‌ای را رو کرد، ترزا می، بسیار آرام و صبور نشان داده و گویی به تماشای چیزی قابل پیش‌بینی نشسته است. در واقع او از مدت‌ها پیش این وضعیت را پیش‌بینی کرده بود، آنچنان که کتی پری‌یر می‌گوید: «گاهی اوقات شما باید از روی فنس‌ها بپرید.»

او می‌دانست که به‌زودی باید با قشر تندروی حزب خود روبه‌رو شود. اما شگفتی بزرگ‌تر برای ترزا می این بود که قشر میانه‌رو نیز درخواست وی را نپذیرفتند. «یان دونت» نویسنده کتاب «برگزیت: حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟» می‌گوید: «ترزا می، خود عامل انشقاق و دو پاره شدن حزب محافظه‌کار بوده اما حالا وی این دوپار‌گی را به سطح کشوری رسانده است.»

این نویسنده انگلیسی، ترزا می را عامل تفرقه می‌خواند و می‌گوید: اگر قصد دارید تا خود را یک پراگماتیست میانه‌رو نشان دهید، برای این‌کار باید خود را به‌عنوان یک عامل اتحاد نشان دهید. این‌گونه نیست که دو سال و نیم برای خود چرخ بزنید و برگردید بگویید که من عامل اتحاد شما هستم.

این ضعف ترزا می، شاید خود دلیل انتخاب شدنش به‌عنوان نخست‌وزیر بود. در سال ۲۰۱۶، دیوید کامرون با برگزاری رفراندوم برای ترک اتحادیه اروپا، هرگز انتظار پیروزی را نداشت. او خود نیز عامل دو دستگی در کشور شده بود. ترزا می به این دلیل نخست‌وزیر شد که دختری از یک شهر کوچک به‌حساب می‌آمد و وست‌مینستری به حساب نمی‌آمد. او شجاع و قوی بود و حزب او را نمی‌توانست در زمره هیچ‌کدام از تئوری‌های توطئه قرار دهد. در زمانی که هم‌حزبی‌ها با هم برای شام بیرون می‌رفتند او با همسر خود در یک رستوران دنج غذا می‌خورد. عایشه هازاریکا، نویسنده و ستون‌نویس مسائل سیاسی می‌گوید: او همواره برای حزب یک غیرخودی به‌حساب می‌آمد. او همیشه یک چهره تنها بود. پیش‌تر در جلسه‌ای که برای ماجرای برگزیت برگزار شد، انتظار می‌رفت برای اینکه وی در طیف برگزیتی‌ها قرار بگیرد، مطابق نظر دست راستی‌ها عمل کند.

او تیمی ساخت که در آن برگزیتی‌ها حرف اول را می‌زدند و نزدیک‌ترین مشاورش نیز نیک تیموتی بود که انعکاسی از شعارهای اولیه وی در مورد برگزیت بود. او مدام از خط قرمز حرف می‌زد. با این سخنان قند در دل دست‌راستی‌های گروه آب می‌شد. اما وی به مرور زمان از این شعارها دوری کرد و به سمت یک توافق با اتحادیه اروپا رفت. او به این شیوه نه توانست در میان دست راستی‌ها جایی برای خود پیدا کند و نه توانست میانه‌روهای حزب را به‌عنوان همراه کنار خود ببیند. هازاریکا می‌گوید: کشور با مدیریت ترزا می، بسیار بسیار دوپاره شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد

سرانجام مذاکرات دوجانبه "کی و چی" و "کوینکس" ساعاتی پیش به پایان رسید و "کی و چی" سفیر رسمی این صرافی بین المللی در میان فارسی زبانان سراسر جهان شد و توافقات زیر به عمل آمد:

یکی از امتیازاتی که "کی و چی" در این توافق برای فارسی زبانان از "کوینکس" گرفته این است که از این به بعد، 10درصد از کارمزد هر تراکنش، به عنوان "پاداش" به حساب شان واریز می شود. تا پیش از این، چنین پاداشی وجود نداشت.

همچنین کوینکس متعهد شده است در صورت رسیدن اعضای جدید فارسی زبان به تعداد مشخصی در بازه های زمانی، جوایز دلاری ویژه فارسی زبانان اختصاص دهد.

در یکی بندهای این توافق آمده است که برای مشخص شدن این اعضا و بهره مندی شان از 10 درصد پاداش دائمی، نام keyochi به عنوان سفیر رسمی در فرم ثبت نام به عنوان کد رفرال یا دعوت، قید شود. (با حروف کوچک و بدون@)

گروه تخصصی"کی و چی" نیز ملزم به آموزش افراد و نیز پشتیبانی و راهنمایی آنها شده است.

همین الآن با زدن روی این لینک عضو نسخه فارسی کوینکس شو، اگرم بلد نیستی، ما یادت می دیم.

@keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

دیگر خبرها

  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد
  • خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان