Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که به زودی نشست سه جانبه‌ای با حضور چین و پاکستان و محوریت موضوعات مرزی و همکاری‌های امنیتی در کابل برگزار خواهد شد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، شماری از رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است نشست سه جانبه بین چین، افغانستان و پاکستان تا اواخر ماه جاری در کابل برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رایزنی مقامات آمریکایی با اعضای دفتر سیاسی طالبان و  حضور آنها در نشست صلح مسکو انتظار می‌رفت که نشست سه جانبه چین، پاکستان و افغانستان نیز مرتبط با تلاش‌های صلح برگزار شود.

چین در تلاش‌های صلح افغانستان در کنار کیست؟ برگزاری نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و چین/ پکن از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند

اما وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که این نشست سه جانبه در واقع برای بررسی همکاری‌های امنیتی و مسائل مرزی برگزار خواهد شد.

یکی از مقامات وزارت خارجه افغانستان به روزنامه هشت صبح گفت: قرار است در این نشست اشرف غنی توافقنامه همکاری امنیتی و مرزی با چین و پاکستان را به امضا برساند.

وی افزود: نگرانی‌های مرزی افغانستان به دلیل مسئله دیورند بسیار پیچیده است و چین نیز این نگرانی را درک کرده است بنابراین دو کشور تلاش می‌کنند تا با یافتن راه حلی پاکستان را نیز در آن دخیل کنند.

دور قبلی نشست سه جانبه بین پاکستان، چین و افغانستان سال گذشته در پکن برگزار شد و چین تلاش کرد تا از روباط کابل-اسلام‌آباد تنش زدایی کند.

«لطیف آرش» کارشناس افغان اظهار داشت:  در نشست سه جانبه بین چین، پاکستان و افغانستان درباره خط دیورند گفت‌وگوهای صورت خواهد گرفت.

زیرا مردم افغانستان خط دیورند را از نظر حقوقی فاقد اعتبار می‌دانند به رسمیت نمی شناسند اما پاکستان تلاش می‌کند تا دیورند به عنوان خط مرزی بین دو کشور به رسمیت شناخته شود.

وی تصریح کرد که چین به نفع پاکستان نفش ایفا می‌کند زیرا پکن تلاش می‌کند تا از فشارهای منطقه و آمریکا بر پاکستان را کاهش دهد زیرا چین در مسائل بزرگ همواره حامی پاکستان بوده است.

کارشناس افغان اظهار داشت:  دولت افغانستان باید مانع مظلوم نمایی پاکستان در این نشست شده و این کشور را به انجام همکاری‌های امنیتی وادار کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از برگزاری نمایشگاه تجاری مشترک با قزاقستان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین المللی با هدف بازاریابی محصولات داخلی در شهر کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام جواد آخندزاده» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد «این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های بین‌المللی قزاق – افغان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در شهر کابل برگزار می‌شود».

وی گفت در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان و قزاقستان در بخش‌های مختلف به مدت دو روز به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمد صابر لطیفی» رئیس مرکز نمایشگاه‌ بین المللی افغانستان اظهار داشت: «در این نمایشگاه بیشتر محصولات و فرآورده‌هایی عرضه و معرفی می‌شوند که ما می‌خواهیم به قزاقستان صادر کنیم و همچنین آن دسته محصولاتی که شرکت‌های افغان می‌خواهند به دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند شامل خشکبار، فرآورده‌های معدنی و برخی خدمات اقتصادی و تجاری افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد».

گفته می‌شود در این نمایشگاه 40 شرکت بزرگ از قزاقستان و 40 شرکت بزرگ افغانستانی حضور دارند که محصولات و تولیدات‌شان را در 25 و 26 آوریل عرضه و معرفی می‌کنند و تفاهم‌نامه‌های گوناگونی نیز برای داد و ستد میان این شرکت‌ها به امضا می‌رسد.

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کندطالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه قزاقستان حذف شد

برخی کارشناسان افغان حضور و مشارکت در نمایشگاه‌‌های بین المللی را مسیری مناسب برای بازاریابی تولیدات داخلی و توسعه صادرات می‌دانند.

هیئت حاکمه افغانستان نیز با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را فرصتی برای ارائه تولیدات داخلی افغانستان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • ایجاد ساختار مشترک کابل و اسلام آباد برای بازگشت مهاجرین افغانستانی
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم