Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@05:46:25 GMT

درس فرهنگ شهادت خوداتکایی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۶۱۰

درس فرهنگ شهادت خوداتکایی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فرهنگ شهادت به ما می‌آموزد که در مقابل دشمنان تسلیم نشویم و به داشته‌های خود تکیه کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز ۲۰ آذر، در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی، اظهار کرد: انسان وقتی در زندگی اجتماعی به جایگاه کرامت و بزرگواری می‌رسد که بر تمام هواهای نفسانی خود مسلط شود و خدا در زندگی‌اش جای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواقع انسان لازم است مال، آبرو و جان خود را ببخشند و می‌بخشند از این رو شهدا قبل از اینکه مقام شهادت داشته باشند، مقام کرامت دارند و تا کسی کریم نباشد به مقام شهادت نمی‌رسد.پیشوایان و امامان مقام کرامت داشتند و خداوند آن‌ها را به عالی‌ترین مقام که شهادت بود، نائل کرده است.

رئیسی با بیان اینکه هر کسی که خونش به ثارالله متصل شد خود خداوند متعال خون‌خواه آن است و خدا همانطور که از خون امام حسین(ع) نگذشت، از خون هزاران شهید در جهان اسلام نمی‌گذرد، اظهار کرد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا نام حسین(ع) و کربلای حسین(ع) محو کنند اما روز عاشورا تبلور عاشوراییان شد.خون امام حسین(ع) در عالم جهل زدایی کرد. پرچم شهادت در تمام نسل‌ها و عصرها در زندگی و خانواده‌های شهدا برافراشته است و این پرچم هیچ وقت محو نخواهد شد و اجازه نمی‌دهد سخنی بر خلاف مسیر شهید بر زبان جاری شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است و خون شهدا نیز همانند خون امام حسین(ع) جهل زدایی کرد.فرهنگ شهادت به ما می‌آموزد که در مقابل دشمنان تسلیم نشویم و به داشته‌های خود تکیه کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نمی‌توان در فضایی که به عطر شهدا معطر است حرف و سخن از استکبار و استعمار به جای آزادی، وادادگی به جای اتکای به فرهنگ غنی کشور و کوتاه آمدن و تسلیم آمدن در مقابل هجوم دشمنان گفت.

رئیسی یادآور شد: خانواده‌های شهدا بدانند در تمام نسل‌ها پرچم شهادت در زندگی شما برافراشته است و این پرچم برافراشته هیچ زمانی از زندگی شما محو نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی از امتیاز غیرتمندی، دلدادگی به نظام و ولایت برخوردار هستند، ادامه داد: نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ در میان سایر استان‌های کشور است و رمز این پایین بودن نرخ جرم در فرهنگ، تدین و دینداری مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس کنگره شهدای خراسان جنوبی لشکر 5 نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر

شهدا یکی از سرمایه‌های پر افتخار برای میهن اسلامی ما محسوب می‌شوند. به همین منظور مردم ولایتمدار کشورمان با برگزاری مراسم‌های مختلف به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

در راستای تکریم شهدا مراسم یادواره شهدای خانگی شهید والا مقام سرباز امنیت نوروز شیردل در  ماه مبارک رمضان با حضور فرماندهی حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری و حضور پر شور بسیجیان برگزار شد در این مراسم کلام الله مجید به صورت جمعی تلاوت شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا به مناسبت روز شهید در زرین شهر + فیلم

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شهادت ۸۱ فلسطینی دیگر در غزه/ افزایش شمار شهدا
  • فرماندار رشت:ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • فعالیت بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در کشور / این مدارس باید مصداق تحقق ویژگی‌های سند تحول باشند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر
  • یاد شهدا، چراغ راه آینده است
  • فرهنگ ایثار و شهادت از مولفه‌های هویتی
  • وجود فرهنگ ایثار و شهادت جزو ویژگی‌های ممیزه ایران اسلامی است