Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ۱۵۰ واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه مرکبات در شهرستان ساری فعالیت دارند، گفت: از این تعداد، ۱۲۰ واحد دارای مجوز و ۳۰ واحد بدون مجوز هستند که بیشتر به صورت زیرپله‌ای و داخل باغی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه واحد‌های سورتینگ دارای انبار فنی ذخیره میوه مرکبات هستند و با احتساب انبار‌های فنی بدون واحد‌های سورت، ۲۰۰ انبار در این شهرستان در ذخیره سازی مرکبات فعال هستند، ادامه داد: ظرفیت اسمی این واحد‌ها ۹۰۰ هزار تن در سال است که علاوه بر سورت و بسته بندی مرکبات، اقدام به انبارداری هم می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۱ هزار هکتار باغ مرکبات است، گفت: ۹ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات این شهرستان به نارنگی، ۱۱.۸ هزار هکتار به پرتقال و ۲۰۰ هکتار به سایر ارقام مرکبات مانند لیمو و نارنج اختصاص دارد.

پورفلاح پیش بینی کرد: امسال ۴۱۰ هزار تن مرکبات از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود که تاکنون ۷۵ درصد آن برداشت شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۵۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان ساری در سال جاری، گفت: تاکنون ۴۹ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد از این اعتبارات جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: ۲۳۷ متقاضی برای دریافت تسهیلات ماشین آلات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند که تاکنون ۹۹ نفر از آنان موفق به دریافت تسهیلات شده و پرونده دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی برای سایر متقاضیان در مراحل پیگیری بانک و نوبت پرداخت قرار دارد.

پورفلاح با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی با هدف افزایش تولید، کاهش هزینه ها، کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن، افزایش بهره وری نیرو‌های کارگری، افزایش کیفیت زراعت و امکان انجام آن در کمترین مدت زمان و انجام بموقع عملیات کشاورزی در دستور کار است.

وی افزود: سال گذشته کشاورزان ساروی موفق به دریافت ۸۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی شدند.

انتهای پیام/آ

 برداشت مرکبات در ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر میکند.

حسن رستمی افزود:در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۳۰ هزار تن تولید این محصول ثبت شده است، شاهد افزایش خوبی هستیم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار باظرفیت ۹ میلیون و۲۰۰ قطعه در استان فعالیت دارند و از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران