Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:41:43 GMT

تمایل اندونزی به افزایش ارتباطات تجاری با ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۷۴۷

تمایل اندونزی به افزایش ارتباطات تجاری با ایران

سفیر اندونزی در ایران گفت: به دلیل زمینه‌های مشترکی که میان دو کشور وجود دارد تمایل داریم تا ارتباطات میان دو کشور در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، اکتاوینو علیمودین امروز، 20 آذرماه در دیدار با استاندار خوزستان اظهار کرد: ما به دنبال بهبود روابط تجاری ایران و اندونزی هستیم و در این زمینه اطلاعات مناسبی را نیز از سفر به استان خوزستان کسب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو روز مهمان اتاق بازرگانی آبادان بودیم و در منطقه آزاد اروند نیز حضور پیدا کردیم و از امکانات و زیرساخت‌های این منطقه برای بهبود روابط تجاری بازدید کردیم.

سفیر اندونزی در ایران تصریح کرد: با توجه این‌که هر دو کشور مسلمان هستند، تبادل نظرهایی انجام گرفته تا در زمینه تجارت میان دو کشور همکاری‌های مناسبی را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نشانه‌هایی وجود دارد که ایرانی‌ها در گذشته در اندونزی زندگی می‌کردند، گفت: به دلیل زمینه‌های مشترکی که میان دو کشور وجود دارد تمایل داریم تا ارتباطات میان دو کشور در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند.

علیمودین عنوان کرد: صادرات ایران به اندونزی بیشتر است و ما نیز تمایل داریم به کشور ایران صادرات خود را ارتقا دهیم و در این زمینه فعال‌تر شویم.

وی ادامه داد: همچنین خوزستان می‌تواند منطقه‌ای باشد تا ما کالا را از طریق این استان به سایر کشورها صادر کنیم و در این حوزه با استان همکاری داشته باشیم.

سفیر کشور اندونزی در ایران با اشاره به این‌که کشور ایران و اندونزی قربانی اقدامات تروریستی هستند، گفت: امیدواریم بخش‌های امنیتی ایران و اندونزی با هم همکاری داشته باشند تا شاهد اقدامات تروریستی در دو کشور نباشیم.

استاندار خوزستان: شرایط را برای همکاری با تجار اندونزی فراهم می‌کنیم

استاندار خوزستان با بیان این‌که کشور اندونزی یک کشور مسلمان است و از این نظر اشتراکات خوبی میان این کشور و ایران وجود دارد، گفت: ما آمادگی داریم تا شرایط برای همکاری با تجار اندونزی فراهم شود که این مساله می‌تواند باعث گسترش دو کشور شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی امروز 20 آذرماه در دیدار با سفیر اندونزی در ایران اظهار کرد: استان خوزستان یکی از استراتژیک‌ترین استان‌های کشور است و بیشترین تولید نفت کشور در این استان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که روزانه 2.7 میلیون بشکه نفت در خوزستان تولید می‌شود، افزود: بیشترین تولید محصولات کشاورزی کشور در استان است و این مساله ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بنادر استان و هم مرزی با کشورهای همسایه از دیگر ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان است. همچنین ظرفیت اسمی صنایع پتروشیمی در سال به بالای 27 میلیون تن می‌رسد و می‌توان از این ظرفیت بسیار برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

شریعتی عنوان کرد: بالای 23 درصد تولید برق کشور در خوزستان است. همچنین بزرگترین سدهای ذخیره آب نیز در خوزستان است. ظرفیت ذخیره آب در سدهای استان حدود 20 میلیارد متر مکعب می‌رسد و از این محل بیش از 10 هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی برق‌آبی داریم.

وی اظهار کرد: 1.2 میلیون هکتار از اراضی استان برای کشت‌های استراتژیک مختلف مانند نیشکر، گندم و ... به کمک این آب‌های ذخیره شده زیر کشت می‌روند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که خوزستان نقش مهم استراتژیکی را در کشور ایفا می‌کند، گفت: اندونزی در 30 تا 40 سال اخیر روند توسعه را طی کرده است و در این زمینه خوشحال هستیم که کشوری مسلمان مانند اندونزی روند توسعه را گذرانده است.

شریعتی بیان کرد: نزدیکی به مرزهای عراق، منطقه آزاد اروند و مناطق ویژه اقتصادی و ... شرایطی را می‌تواند فراهم کند تا کشور اندونزی از مسیر خوزستان به کشور عراق صادرات انجام دهند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا شرایط برای همکاری با تجار اندونزی فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد. رئیس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط آفرین دانست و ضمن تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تامین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود. آقای رییسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه ای دشمن برنامه ریزی کنند.
پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شد به نحوی که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر است و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است. وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲