Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@10:48:20 GMT

کارگران هفت تپه دوباره تجمع کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۷۸۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت‌تپه می‌گویند: صبح امروز سه‌شنبه (۲۰ آذر ماه) حدود ۱۵۰۰ نفر از جمعیت ۲۵۰۰ نفری کارگران واحد بهره‌برداری مجتمع نیشکر هفت تپه که به صورت فصلی و روزمزدی در مزارع نیشکر مشغول کارند، با تجمع مقابل ساختمان اداری مجتمع خواستار پیگیری وضعیت شغلی و استخدامی خود با کارفرما شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: اعتراض‌ امروز کارگران فصلی نی‌بر برای مشخص شدن وضعیت شغلی آنها؛ برپا شده است. همچنین کارگران روزمزدی به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.

به گفته وی، حِرفِه یک کارگر بهره‌بردار همانند نی‌بُری یک شغل فصلی و موقت تلقی می‌شود، کارگرانی که این حرفه را انجام می‌دهند تنها در طول فصل برداشت به صورت موقت استخدام می‌شوند در حال حاضر که فصل برداشت نیشکر آغاز شده است، برخلاف سنوات گذشته کارگران نی‌بر هنوز بیکارند و وضعیت شغلی آنها برای شروع به کار مشخص نیست.

این کارگر با بیان اینکه عملی نشدن انعقاد قرارداد کار مستقیم با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی نیز از مطالبات کارگران حاضر در تجمع است، در  ادامه افزود: کارگران روزمزدی که به کارگران اقبالی شهرت دارند، مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده‌‌ بودند، عمل نکرده است.

طبق اظهارات وی، براساس بند سه بخشنامه اخیرا قائم مقام فعلی مجتمع هفت تپه قرار بود کارفرما با کارگران روزمزد اقبالی قرارداد شش ماهه منعقد کند.

اجتماع امروز کارگران بهربردار روزمزدی و فصلی در حالی است که از حدود یک ماه قبل تا هفته گذشته گروهی از کارگران قرارداد مستقیم در این واحد صنعتی و کشاورزی برای پیگیری مطالبات خود مدام در حال برپایی اعتراض صنفی بوده‌اند. خواسته اصلی این کارگران پرداخت معوقات مزدی و مشخص شدن وضعیت مجتمع بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر گفت: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و وضعیت معیشت کارگران را تقویت کرد می‌توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه‌های مختلف امیدوارتر بود.

وی اضافه کرد: کارگران در محیط‌های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی‌تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی از تامین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمین‌های نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار قطعه زمین در سطح روستا‌ها حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تاکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود