Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر احمدرضا دالوند - گرافیست و فعال مطبوعاتی - ۲۰ آذرماه از مقابل خانه هنرمندان برگزار شد.

سیروس علی‌نژاد، از همکاران دالوند، در مجله آدینه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: من معمولا در این‌گونه مراسم‌، صحبت می‌کنم اما دیروز به قدری حالم بد بود که فکر کردم متمرکز نمی‌شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس مطلبی را که دیروز نوشتم می‌خوانم.

او ادامه داد: دالوند یک جوان تپل خوش صورت بود که در تصویرسازی خلاقیت داشت. او می‌توانست هر صفحه‌ای را که عکس نداشت زنده کند. تعداد تصویرهایی که می‌کشید زیاد بود. او خود در صفحاتی که می‌کشید، حضور داشت و نیازی نبود امضایش هرجا باشد.

علی‌نژاد اظهار کرد: او در آدینه بود که نام‌آور شد. در آدینه تنها تصویرسازی کارش نبود و گاهی طرح جلد هم می‌زد. او نجابت داشت و اگر پول هم نمی‌دادیم، چیزی نمی‌گفت. در سطوح مختلف هنری کارآمد بود. از معدود کسانی بود که سواد بصری داشت.

او بیان کرد: روزگار با او سر سازگاری نداشت. آلام ایوب را با خود داشت و یک روز خوش به خود ندید. در این اواخر وضع او از همه خراب‌تر بود. هر چیزش سقوط کرد؛ اما آدمیتش سقوط نکرد.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: شش ماه پیش یک بار زنگ زد و از همیشه ناراحت‌تر بود. از پرداخت اجاره‌خانه‌اش مانده بود. از من کاری ساخته نبود. به او گفتم صبر داشته باشد. یاد او، یاد روزنامه‌نویس با اشتیاق یک لا قبایی است که وامانده است.

او اضافه کرد: دالوند قلم نیرومندی داشت و جان مطلب را درمی‌یافت. مرد آزاده‌ای بود. از مال دنیا چیزی نمی‌خواست و چیزی هم نداشت.

در ادامه فریدون صدیقی - روزنامه‌نگار - در سخنانی گفت: دالوند غیرمنتظره و غیر قابل پیش‌بینی بود. او در کشف و معنابخشی به جهان درمی‌یافت زشتی‌ها و زیبایی‌ها کدامند. برخی نمی‌میرند و برخی پیر نمی‌شوند؛ او پیر نبود همواره حرف برای گفتن داشت، چون در مکاشفه جهان بود. آقای دالوند عزیز! تو نرفتی و همینجایی. یک بغل بوسه به این جمع بدهکاری.

سپس فرزاد ادیبی - هنرمند گرافیست - بیان کرد: از طرف انجمن طراحان گرافیک، به جامعه هنر و خانواده این هنرمند عرض تسلیت دارم. احمدرضا دالوند ناگفته پیداست در حیطه تصویرسازی مطبوعاتی بسیار تاثیرگذار بود. در نوشتن نقد و نقد هنری هم همینطور بود.

ادیبی همچنین نوشته‌ای کوتاه را برای دالوند خواند.

آبی دالوند - دختر احمدرضا دالوند - هم در سخنانی گفت: هیچ‌وقت پیش‌بینی نمی‌کردم یک سال در آذر که تولدم است، به یکی از غمگین‌ترین ماه‌های زندگی‌ام تبدیل شود. من تا ‌مدت‌ها نمی‌دانستم نام کوچکم چیست و فکر می‌کردم دالی است. می‌دانم پدرم الان با شیطنت نگاهمان می‌کند. پدرم بیماری قلبی داشت. خیلی همه چیز عادی جلو رفت. تنها بودیم اما مشکلی نداشت. بعد دیابت گرفت و یکهو سراشیبی عجیبی به وجود آمد که نمی‌دانم چه شد.

او در ادامه صحبت‌هایش درخواست کرد: درمانتان را جدی بگیرید. خیلی چیزها به خاطر این سهل‌انگاری‌های کوچک به هم می‌ریزد. مواظب خود و اطرافیانتان باشید.

در پایان این مراسم، پیکر مرحوم احمدرضا دالوند به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد. افراد دیگری مانند صدیق تعریف، کامبیز درم‌بخش، سید محمد مجتبی حسینی، هادی مظفری، علی‌محمد زارع، امین مؤیدی، محمدعلی بنی‌اسدی، عباس عبدی، ایرج اسکندری، حسن نمکدوست نیز در این مراسم حاضر بودند.

گفتنی است؛ احمدرضا دالوند بامداد دوشنبه ـ ۱۹ آذر ماه ـ بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

زنده‌یاد دالوند که در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت، منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر، تصویرگر و طراح گرافیک، مدیر هنری بسیاری از روزنامه‏‌ها و ماهنامه‏‌ها بوده است. او در سال ۱۹۹۲، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا و سپس سمپوزیوم بین‌المللی طراحی در ژاپن شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد گفت: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می‌کنیم و پیش می بریم.

بیشتر بخوانید؛ احمدرضا درویش: مشکل «رستاخیز» فراتر از گمانه زنی ها است

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تأمین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزئیات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال‌هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می‌شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229402 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • مراسم تشییع پیکر ۴ شهید در اصفهان آغاز شد
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد