Web Analytics Made Easy - Statcounter

­ عادل آذر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در جلسه شب گذشته که بین نمایندگان دستگاه های اجرایی و نظارتی برگزار شد، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان امور استخدامی، معاون قوانین مجلس، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که طراح این قانون بودند در دیوان محاسبات حضور داشتند و سؤالات و ابهامات جمع بندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عبارت دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، شامل دستگاه های اجرایی مصرح در ماده مذکور بوده و همچنین در صورتی قابل تسری به شرکت ها و واحدهای اجرایی زیر نظر و تابع دستگاه های موضوع این ماده است که سهام و سرمایه دستگاه در این شرکت ها و واحدها بیش از 50 درصد باشد. وی گفت: همچنین منظور از عبارت «کلیه دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند» در ماده واحده قانون مورد بحث، هر واحد واجد یا فاقد شخصیت حقوقی است که در قانون بودجه کل کشور دارای ردیف یا در جداول بودجه وضع شده باشد. ­ رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از سؤالات و شکایات به استفساریه ها این بود که آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان ماده 87 قانون برنامه ششم را نسخ کرده است و بر اساس این ماده جانبازان و آزادگان اگر از امتیازاتشان استفاده نکرده باشند می توانند یک بار برگشت به کار کنند که در این باره در جلسه گذشته با اجماع به این نتیجه رسیدیم که قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ناسخ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه نیست.  وی گفت: یکی دیگر از سؤالات این بود که آیا این قانون قابل تسری به دستگاه هایی که قانون خاص استخدامی دارند هم می شود؟ که پاسخ این است حکم ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اطلاق داشته و به دستگاه های دارای قوانین و مقررات خاص نیز قابل تسری است. ­ رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: در این ایام از ما سؤال شده بود که آیا دیگر بازنشستگان نمی توانند در قالب مشاوره یا غیرمستقیم با دستگاه ها ارتباط داشته باشند که در اصل قانون منع بکارگیری بازنشستگان آمده بود از بازنشستگان بدون داشتن پست اجرایی و مسئولیت می توان تا ظرفیت یک سوم ساعت کاری از خدماتشان استفاده کرد. در این خصوص هم در جلسه شب گذشته به این جمع بندی رسیدیم که ارائه دهندگان خدمات مشاوره ای یا اشخاصی که به نحو غیرمستقیم با دستگاه های مشمول این قانون طرف قرارداد هستند از شمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان خروج موضوعی دارند. عادل آذر گفت: سؤال دیگری مطرح بود مبنی بر اینکه آیا این قانون به کسانی که قبل از سال 95 اعاده به خدمت شدند هم تسری دارد؟ که در جلسه شب گذشته به این اجماع رسیدیم کسانی که قبل از این قانون اعاده به خدمت شده اند از نظر ما شاغل هستند و بازنشستگی آنها زایل شده است اما چون نمایندگان طراح این قانون در مجلس شورای اسلامی که دیشب در جلسه ما حضور داشتند معتقد بودند قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل آنهایی هم که قبل از سال 95 اعاده به خدمت شده اند،  می شود، قرار شد در این باره جلسات دیگری برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رئیس دیوان محاسبات رفع بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بررسی لایحه تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایندگان در ابتدا ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را بررسی می‌کنند.   سپس؛ طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی، لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، طرح تقویت و توسعه علوم و پژوهش و نوآوری دفاعی و طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط ارسال شد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • ارسال ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط در سال گذشته
  • وصول ۱۱۹ همت از بیت‌المال با ورود سازمان بازرسی
  • جزئیات اقدامات سازمان بازرسی/جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی
  • بازگشت ۱۱۹ همت به بیت المال/ از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی جلوگیری شد
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت
  • برای برخورد با بی‌حجابی، به کدام قانون استناد می‌شود؟
  • ادامه بررسی لایحه تجارت