Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:23:51 GMT

پنج طرح بزرگ ریلی کشور در دولت تدبیر و امید اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۹۲۴

پنج طرح بزرگ ریلی کشور در دولت تدبیر و امید اجرا شد

ساری- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر تاکنون پنج طرح بزرگ ریلی در کشور اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید سعید سیدعلایی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران در ساری افزود که تعدادی از این طرح های بزرگ ریلی تاکنون به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح راه آهن مراغه به ارومیه و تبریز - رشت از جمله طرح های مهم ریلی هستند در سال جاری به بهره برداری رسیده است.
بر اساس آمارهای رسمی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون سرعت ریل گذاری در کشور سالانه حدود سه برابر شد و از 300 کیلومتر به حدود 850 کیلومتر رسید.
ایجاد کمربندی ریلی در مناطق مختلف کشور به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه بویژه در بخش حمل و نقل از وعده های رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی و سفرهای استانی بوده است.
هم اکنون به استناد اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی دستکم 30 طرح ریلی در کشور در دست اجراست و دولت وعده داده است با رساندن سرعت ریل گذاری به یکهزار کیلومتر بخشی از این طرح ها را به بهره برداری برساند.
** مسکن مهر و آخرین تلاش
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه دولت برای بستن پرونده مسکن مهر خبر داد و گفت که وزارت راه و شهرسازی برای حوزه مسکن نیز با تغییر رویکردهایی به دنبال ایجاد جهش در رفع مشکل مردم در این بخش است .
وی گفت: با ساخت 400 هزار واحد مسکن به دنبال آن هستیم تا بخشی از نیاز مردم در این بخش را بر طرف کنیم.
سیدعلایی از ادارات شهرسازی و شهرداری ها خواست تا در ساخت و ساز و تکمیل مسکن خوب برای مردم نظارت دقیق تری اعمال کنند تا واحدهای مسکونی بدون عیب و نقص تحویل مردم شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مازندران به عنوان استان سوق الجیشی در کریدور شمالی کشور نام برد و گفت: با این که مازندران کمتر از یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، ولی به خاطر قرار گرفتن در جوار دریای خزر، همجواری با چند استان کشور و هم مرز بودن با چند کشور حاشیه دریای خزر دارای موقعیت ویژه و ممتاز است.
وی نگاه دولت به مازندران را هم ویژه توصیف کرد و افزود: در مازندران تاکنون 90 درصد پروژه های مسکن مهر به بهره برداری رسید و بقیه هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
سیدعلایی از اجرای طرح استعدادیابی کارکنان وزارت راه خبر داد و گفت : هر یک از کارکنان این وزارتخانه تای دی ماه فرصت دارند که در این سامانه ثبت نام و پس از طی کردن دوره های آموزشی ، کارشناسان زبده که قابلیت مدیریت را دارند ، شناسایی می شوند .
در این مراسم محمد نظری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران معرفی و از تلاش های یک ساله عبدالله بهادری در این سمت قدردانی شد.
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون وزير راه اجراي طرح مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول