Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: باید کاری کنیم که زندگی با کیفیت و مطلوب در بافت های قدیم شهرها برقرار شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی سه شنبه در جلسه هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در شیراز افزود: اجرای طرح های توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و همچنین مرمت و احیای محدوده بافت فرسوده اطراف حرم در کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)برای ما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر همین اساس، طرح توسعه حرم مطهر از موارد مهمی است که بر آن تاکید داریم و با اهتمام ویژه آن را دنبال خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بحث مرمت اطراف حرم و بافت فرسوده شهرها نیز طرح خوبی را به استانداران به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی استان ها ابلاغ کرده ایم که هم منابع و هم اهداف طرح در آن پیش بینی شده است.
اسلامی افزود: این وظیفه قبلا در اختیار شرکت بازآفرینی بود که ما قدرت نفوذ، اجرایی و مداخله مقام های استانی را در آن پررنگ کردیم و با تمرکز زدایی کار را به استانداران واگذار کردیم.
او ادامه داد: آنچه که بر اساس زندگی گذشته در این محدوده ها شکل گرفته سبب شده که امروز در این بافت ها شاهد وجود عدم انطباق هایی باشیم که باید ضمن حفظ ملاک ها و معیارهای معماری و شهرسازی، مطلوبیت زندگی را در این محدوده ها به وجود آوریم و در حقیقت بازآفرینی واقعی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: به همین دلیل ما نگاه دوبعدی و هم جهت در این زمینه داریم که یک بعد این است که بافتی که دارای بناهای واجد ارزش است را بازآفرینی کنیم و بافت های فرسوده فاقد ارزش هم بر اساس ملاک ها و معیارهای معماری فاخر ایرانی و اسلامی به طور کلی نوسازی شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اینها به عنوان دو بال حرکتی ما هستند که تاکید داریم این اتفاق به ویژه در شهر شیراز روی دهد.
وی اضافه کرد:هدف ما احیای بافت تاریخی و فرسوده است و باید مراقب باشید که بارگذاری که انجام می شود متناسب و هماهنگ با شان منطقه مرکزی شهر شیراز و به ویژه جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) باشد و به گونه ای بارگذاری شود که کیفیت مطلوب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آنجا شکل گیرد و موجب ایجاد بافت ناهمگون اجتماعی نشود.
اسلامی بیان کرد: منابعی که از سهم ما پیش بینی شده منابع صندوق توسعه ملی است که امیدواریم تخصیص پیدا کند و از سوی دیگر با مشارکت مردم و شهرداری ها این اتفاق در بافت های فرسوده محقق شود.
6122 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير راه و شهرسازي شاهچراغ ع بافت فرسوده شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی