Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز موسی نژاد رئیس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با افزایش تعداد خطی کار‌ها به ۱۷۵ دستگاه در استان ، کشت مکانیزه کلزا و گندم این استان از ابتدای سال تاکنون به ۱۷ هزار و ۲۲۲ هکتار رسیده است.

وی افزود: با ورود ۱۱۲ دستگاه خاک ورز حفاظتی در استان، درجه خاک ورزی حفاظتی امسال از ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ به ۲۵ درصد و سطح خاک ورزی حفاظتی برای کلزا و گندم به ۹ هزار و ۴۹۰ هکتار افزایش یافته است.

موسی نژاد گفت: با توجه به اهمیت خاک ورزی حفاظتی و کاشت مکانیزه با دستگاه خطی‌کار و ضرورت جلوگیری از فرسایش خاک با تردد کمتر ماشین آلات در مزرعه و برای ترویج خاک ورزی حفاظتی فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در چند ماه اخیر انجام شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: برای افزایش بهره وری مزارع در مازندران طرح ملی کشاورزی حفاظتی یا کشت مستقیم (بدون شخم و شیار) ۵ سالی است در مازندران اجرا می‌شود

وی گفت: در این شیوه کشت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف آب کاهش می‌یابد و نیم درصد به ماده عالی خاک در مدت ۱۰ سال افزوده می‌شود.

وی افزود: خاک ورزی حفاظتی همراه با نگهداری بقایای گیاهی و حفظ رطوبت در خاک و کاهش مصرف انژری در ادوات کشاورزی موجب افزایش حاصلخیزی خاک می‌شود.
انتهای پیام/آ

درجه خاکورزی حفاظتی در مازندران به ۲۵ درصد افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نخسین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای ساری، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. آقای یونس نوری سپس با خانواده شهیدان سروی دیدار کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و دریایی در خصوص اجرای برنامه های کوتاه مدت گفت: مدیریت پسماند، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و توجه بیشتر به اقتصاد دریاپایه از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!