Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید سعید سیدعلایی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران در ساری افزود که تعدادی از این طرح های بزرگ ریلی تاکنون به بهره برداری رسیده است.
طرح راه آهن مراغه به ارومیه و تبریز - رشت از جمله طرح های مهم ریلی هستند در سال جاری به بهره برداری رسیده است.
بر اساس آمارهای رسمی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون سرعت ریل گذاری در کشور سالانه حدود سه برابر شد و از 300 کیلومتر به حدود 850 کیلومتر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایجاد کمربندی ریلی در مناطق مختلف کشور به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه بویژه در بخش حمل و نقل از وعده های رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی و سفرهای استانی بوده است.
هم اکنون به استناد اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی دستکم 30 طرح ریلی در کشور در دست اجراست و دولت وعده داده است با رساندن سرعت ریل گذاری به یکهزار کیلومتر بخشی از این طرح ها را به بهره برداری برساند.
** مسکن مهر و آخرین تلاش
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه دولت برای بستن پرونده مسکن مهر خبر داد و گفت که وزارت راه و شهرسازی برای حوزه مسکن نیز با تغییر رویکردهایی به دنبال ایجاد جهش در رفع مشکل مردم در این بخش است .
وی گفت: با ساخت 400 هزار واحد مسکن به دنبال آن هستیم تا بخشی از نیاز مردم در این بخش را بر طرف کنیم.
سیدعلایی از ادارات شهرسازی و شهرداری ها خواست تا در ساخت و ساز و تکمیل مسکن خوب برای مردم نظارت دقیق تری اعمال کنند تا واحدهای مسکونی بدون عیب و نقص تحویل مردم شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مازندران به عنوان استان سوق الجیشی در کریدور شمالی کشور نام برد و گفت: با این که مازندران کمتر از یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، ولی به خاطر قرار گرفتن در جوار دریای خزر، همجواری با چند استان کشور و هم مرز بودن با چند کشور حاشیه دریای خزر دارای موقعیت ویژه و ممتاز است.
وی نگاه دولت به مازندران را هم ویژه توصیف کرد و افزود: در مازندران تاکنون 90 درصد پروژه های مسکن مهر به بهره برداری رسید و بقیه هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
سیدعلایی از اجرای طرح استعدادیابی کارکنان وزارت راه خبر داد و گفت : هر یک از کارکنان این وزارتخانه تای دی ماه فرصت دارند که در این سامانه ثبت نام و پس از طی کردن دوره های آموزشی ، کارشناسان زبده که قابلیت مدیریت را دارند ، شناسایی می شوند .
در این مراسم محمد نظری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران معرفی و از تلاش های یک ساله عبدالله بهادری در این سمت قدردانی شد.
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان کشور رییس جمهوری معارفه وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برار زاده صبح پنجشنبه در جلسه با مسؤولان رامسر افزود: عقب ماندگی آب در روستاهای مازندران زیاد بوده ولی توجه خاصی دولت سیزدهم به حل این موضوع داشته است.

وی گفت: در گام اول ۱۰ هزار و فاز دوم محرومیت زدایی ۷ هزار و ۵۰۰ روستا در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی در روستاهای بخش مرکزی و دالخانی در حال اجرا است.

برادرزاده یادآور شد: ارتقای تصفیه خانه آب میجران در دستور کار قرار دارد و افزایش ذخیره مخزن آب سبب پایداری خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: ۱۲ پروژه آب در شهرستان رامسر اجرا شده است و اولویت بندی در اجرای پروژه‌ها و اصلاح شبکه از بند ی تبصره ۱۵ انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد آب استان در حال پرت است و بالای ۵۰ میلیارد تومان پیمانکاران مشغول پروژه‌های آب در استان مازندران هستند و ادامه آن نیازمند اعتبارات است.

وی گفت: ۴۹ درصد از سهام آب و فاضلاب مازندران مربوط به شهرداری هاست و پروژه‌های آبی با همت شهرداران و بر اساس تفاهم نامه با آب و فاضلاب اجرایی شد.

کد خبر 6081662

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین