Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@18:41:55 GMT

صادرات ۱۸ نوع ماده غذایی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۰۳۹

صادرات ۱۸ نوع ماده غذایی ممنوع شد

 به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های خود در استان‌ها اعلام کرد که به پوست تصویرنامه مقام عالی وزارتخانه، صادرات اقلام زیر ممنوع است.
در این نامه آمده است که چناچه این محصولات در مناطق آزاد تولید شده باشد مشمول این ممنوعیت نمی‌شوند.

در این نامه همچنین آمده است ممنوعیت صادرات کیسه‌های پروپلین لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش محصولاتی که صادرات آن ممنوع شده‌اند شامل انواع کره، نخود رسمی(لپه)، سایر نخودهای رسمی، لوبیا، لوبیا رسمی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، سایر لوبیاهای رسمی از جمله لوبیا سفید، بامبارا(نوعی لوبیای چشم بلبلی)، لوبیایی چشم بلبلی، سایر انواع لوبیا، عدس، باقالا، نخودکفتری، سایر محصولات نباتی و مواد نباتی و تفاله‌های نباتی، آخال و سایر محصولات فرعی نباتی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن فرسودگی انواع خودروها اعلام شد

محمد مخبر در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تصویب‌نامه هیت وزیران در موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزات امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

در ماده ۲، این آیین‌نامه، سن فرسودگی انواع خودرو به تفکیک خودرو‌های سواری شخصی، خودرو‌های عمومی مسافری و خودرو‌های سنگین باری و حتی موتورسیکلت مشخص شده است که براساس آن سن فرسودگی انواع خودرو‌ها ۱۰ تا نهایت ۲۵ سال در نظر گرفته شده است؛ موتورسیکلت‌ها نیز بسته به بنزینی کابراتوری، بنزینی انژکتوری و برقی بین شش تا نهایت ۱۵ سال فرسوده خواهند بود.

بر اساس آنچه که به تصویب هیات وزیران رسیده و در آیین‌نامه مذکور آمده است، "سن فرسودگی انواع خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها" به شرح جدول زیر است:

در تبصره۱، ماده ۲ این آیین‌نامه در رابطه با خودرو‌های وارداتی، تاکید شده است که سن خودرو‌های وارداتی در صورت داشتن سابقه شماره‌گذاری، براساس کارت شناسایی وسیله نقلیه و در غیراینصورت، براساس شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) سازنده، محاسبه می‌شود.

براساس تبصره ۲، اسقاط خودرو‌های حادثه‌دیده به هر علت از جمله آتش‌سوزی، تصادف سنگین و... که به سن فرسودگی رسیده باشند، براساس گزارش مراجع ذی‌صلاح و تأییدیه فراجا و پس از ثبت در سامانه بلامانع است.

طبق تبصره۳، ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو، در مورد خودرو‌های بالای ۱۰ سال که مطابق جدول موضوع این ماده، به سن فرسودگی نرسیده‌اند، در صورتیکه از نظر ایمنی یا آلایندگی طی دو بار متوالی قادر به اخذ گواهی معاینه فنی نشوند، مالک وسیله نقلیه می‌تواند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود اقدام کند؛ این گروه از خودرو‌ها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار نخواهند گرفت.

در تبصره ۴، این ماده از آیین‌نامه مذکور تاکید شده است که سن فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری مشروط به بازآمد (اورهال) و أخذ تأییدیه‌های مربوط به ایمنی و زیست محیطی از سازمان‌های ذی‌ربط تا پنج سال قابل افزایش خواهد بود.

منبع: ایسنا

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • سن فرسودگی انواع خودروها
  • سن فرسودگی خودروها اعلام شد + جدول
  • هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می‌شود؟
  • سن فرسودگی انواع خودروها اعلام شد
  • سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چند سال است؟
  • سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟