Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، از اولویت‌های اول بخش اقتصاد سلامت و درمان است.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز سه شنبه در دیدار با معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقش اثرگذار پزشک خانواده در نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: با تسریع در اجرای بخش‌های مختلف طرح تحول سلامت، می‌توانیم شاهد پیشرفت مراکز درمانی و رفاه بیشتر مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به شروع طرح نظام ارجاع در استان گیلان از تیر ماه سال جاری گفت: نوبت‌دهی با حفظ کرامت بیماران و نبود محدودیت در کلینیک‌های درمانی از مزایای اجرای این طرح است.
علی‌رضا رئیسی با بیان اینکه اولویت پذیرش بیماران در کلینیک‌ها با افرادی است که از طریق طرح نظام ارجاع مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای ماسال، صومعه‌سرا، رضوانشهر، انزلی و لنگرود سیستم نظام ارجاع راه‌اندازی شده است.
وی به راه‌اندازی سطح سه طرح نظام ارجاع در شهر رشت طی ماه‌های آینده برای اولین بار در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تعیین بارکد برای هر بیمار در کلینیک‌ها، پزشک می‌تواند تمام اطلاعات مریض را مشاهده کند و استان گیلان در بالاترین سطح این بخش قرار دارد.
به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته از مراکز بهداشت شماره 13 رشت، مرکز بهداشت رشتیان و علی آباد رشت بازدید کرد و از نزدیک در روند فعالیت های این مراکز قرار گرفت. وی همچنین امروز از مرکز خدمات جامع سلامت مرجقل، ضیابر و کلینیک تخصصی در شهرستان صومعه سرا بازدید کرد و خانه بهداشت شهرستان سیاهکل نیز توسط او افتتاح شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر 194 مرکز بهداشتی، 969 خانه بهداشت و 42 پایگاه بهداشتی شهری و روستایی در استان گیلان فعال است.
گیلان دارای 36 بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است، شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح پزشك خانواده گيلان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، لیدا تفتی افزود: پزشک و مراقب سلامت با حضور در منازل سالمندان کم‌توان با انجام معاینه مراقبت‌های بهداشتی را رایگان انجام دادند.

وی افزود: پزشک و مراقب سلامت مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی شامل تغذیه، داروها، و پیشگیری از بیماری‌ها به سالمندان ارائه کردند.

تفتی گفت: خدمات لازم برای انجام آزمایش‌ها و اقدامات پاراکلینیکی سالمندان در محل سکونت آنها انجام شد.

کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت کیش خاطرنشان کرد: حضور پزشک و مراقب سلامت در منازل سالمندان کم‌توان، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی با هدف روحیه امید و نشاط برای این قشر از جامعه و خانواده‌های آنان انجام شد.

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه