Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:27:39 GMT

فواید از سرگیری تعامل بانکی با چین

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۱۰۸

 چین به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد کالای ایرانی است که طی سالیان زیادی به عنوان شریک نخست مبادلات تجاری ایران به شمار می رفت، اما اکنون اینکشور جایگاه نخست خود را به عراق واگذار کرده است.

حال با از سرگیری مبادلات بانکی و پولی میان ایران و جین می‌توان شاهد ارتباط تجاری بیشتر بین این دو کشور بود زیرا شور چین پس از آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را در دست دارد و این امر از لحاظ تجاری و مالی برای ایران از اهمیت بالایی در صادرات و واردات برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه مهدی صادق در گفت وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر بین کشور‌های جهان برقرار است، کشور‌ها باید با یک دیگر در تعامل باشند و امکان اینکه یک کشوری بخواهد با دیگر کشور‌ها قطع ارتباط تجاری و بانکی داشته، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: عدم تعامل و ارتباط با کشور‌های جهان ممکن است در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر روند اقتصادی کشور نداشته باشد، اما در دراز مدت این عدم تعامل باعث می‌شود تا کشور‌ها مورد هدف بحران و رکود اقتصادی قرار بگیرند.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با عدم تعامل با کشور‌های جهان متذکر شد: حتی تصور این موضوع که شاید کشور ما بخواهد با دیگر کشور‌ها و ابر قدرت‌های جهان قطع ارتباط تجاری و بانکی داشته باشد سخت و ترسناک است، زیرا این مردم هستند که اولین ضرر را متحمل می‌شوند و در ادامه دیگر حوزه‌ها و نهاد‎ها به بحران اقتصادی کشیده خواهند شد.

صادق خاطر نشان کرد: تاثیرات منفی که در عدم تعاملات پیش بینی می‌شود در خصوص هر کشور و اقتصادی امکان پذیر است و فقط متحمل کشور‌های برتر اقتصادی نیست.

وی با ذکر این مطلب که با از سرگیری تعاملات بانکی با چین، فرصتی خوبی نصیب کشور شده است، تصریح کرد: با این تفاسیر فعالان اقتصادی و تجاری کشور باید قدر این تعاملی که مجدد بین ایران و دومین قدرت اقتصاد جهان از سر گرفته شده است را بدانند و از آن به نحو احسن استفاده کنند و همواره در تلاش باشند تا این نوع از تعاملات را گسترش دهند.

نماینده مجلس دولت هشتم گفت: دولت ایران باید در نظر داشته باشد که با دیگر کشور‌هایی که در اقتصاد نام دار هستند، شروع به تعامل و ارتباط تجاری کند و نباید خود را به تعداد اندکی کشور محدود کند.

براساس این گزارش، توسعه هر بیشتر در روابط مالی و تجاری با کشورهای نامدار و پیشرفته در جهت پیشبرد اهداف کشور و رشد اقتصادی در تمامی زمینه‌ها موثر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عراق چین جهان واردات رکود اقتصادی اقتصاد دولت رشد اقتصادی چین اقتصاد جهان تعامل بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فریدالدین نصریوف ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 و چین 10 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم ازبکستان در عرصه اقتصادی اضافه کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان با 200 هکتار مساحت ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

نصریوف  ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری را قابل توجه دانست و تأکید کرد: با توجه به ارتقا سطح روابط جمهوری اسلامی و ازبکستان توسعه همکاری با استان‌های مختلف ایران از جمله بوشهر در دستور کار قرار دارد.

آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان

استاندار بوشهر هم با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان گفت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی‌زاده تولید 40 نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی از آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌توان در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) از سرگیری پروازها در فرودگاه اصفهان
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها