Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رضا رحمانی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد ۲۷۰هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی و معدنی و ۱۰ هزار معدن دارای پرونده  و سه میلیون واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند که می توانند نقش خوبی را در افزایش تولید، اشتغال و درآمدزایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به این ظرفیت ها توجه کنیم، گفت: نوسازی صنایع، صنایع معدنی و صنوف تولیدی نیاز به حمایت دارد. طبق مذاکراتی که با سازمان برنامه داشتیم برای امسال چند برنامه اساسی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از اصلی ترین برنامه ها دارای ۱۰ پروژه ویژه است از جمله  استفاده از توان ساخت داخل است. 

وزیر صنعت ادامه داد: حداقل ۱۰ میلیارد دلار از واردات باید تبدیل به ساخت داخل شود که البته این برنامه فقط در یک سال نمی تواند به سرانجام برسد.

رحمانی گفت:ظرفیت کم نظیری هم در حوزه هایی همچون صنایع دریایی و معادن کوچک داریم که برای آنها نیز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: متوازن سازی زنجیره ارزش فلزات اساسی پروژه دیگر ماست که البته به عنوان نمونه در ابتدای دولت یازدهم ۲۰ میلیون تن زنجیره فولاد داشتیم که امسال این عدد به ۲۰۵ تن رسیده است.

رحمانی با بیان اینکه امروز خام فروشی ما نسبت به سال های قبل کمتر شده است اظهار داشت: در حوزه لجستیک تجاری ، ارتباط صنعت با دانشگاه، صادرات به ویژه به کشورهای همسایه و تامین نقدینگی برنامه های جدیدی داریم.

وی تاکید کرد: اگر فقط ۱۰ درصد واردات کشورهای همسایه را ما تامین کنیم نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار می شود.

وزیر صنعت به تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تبصره ۱۸، به دنبال راهکارهای جدیدی همچون بازارهای جدید، بازار سرمایه، فروش سهام، صندوق های توسعه ای و هر ظرفیت دیگری که بتواند ما را در تامین نقدینگی کمک کند، هستیم.

رحمانی یادآور شد: واحدهایی که توان تولید و فروش دارند نیازمند نقدینگی هستند که نسبت به سال گذشته نیاز به نقدینگی در این واحدها چند برابر شده است.

وی تاکید کرد: کم هزینه ترین راه برای ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخل است.

رحمانی همچنین گفت: برای اشتغال و تولید در مناطق محروم نیز برنامه مفصل تری را آماده کرده ایم که با کمک سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات و واردات رضا رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز

امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت.

به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان، یورور با نرخ ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۶۸ تومان بود.

در بازار نیما نیز در مقابل عرضه ۳۶۰ میلیون دلاری، ۱۶۷ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان خریداری شد. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

مجموع تامین ارز از ابتدای سال تاکنون، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار بوده است. ۶۹ درصد از ارز تامین شده مربوط به بازار نیما با نرخ ۴۱ هزار تومان است. کالاهای اساسی ۲۸ درصد را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به خود اختصاص داده است و در بخش خدمات، ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی، ارز درمانی، ارز دانشجویی، ارز مورد نیاز دستگاه های اجرایی، عتبات و حج با نرخ متوسط ۴۳ هزار تومان تامین شده است.

میانگین وزنی قیمت ارز تخصیصی بانک مرکزی برای سه گروه مذکور معادل ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش، در بازار طلای مرکز مبادله ایران، طی ۱۰ حراج سکه طلا در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه تخصیص داده شد؛ ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه و ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه سهم انواع سکه تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲.۴ تن شمش با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد