Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی می شود زمزمه های حذف طرح زوج و فرد که از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به صورت غیر رسمی اعلام شده به گوش می رسد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هدف از این اقدام را کاهش آلودگی هوا و گسترش طرح ترافیک در سطح شهر دانسته است.

 

این در حالی است که هنوز نه شهردار تهران و نه پلیس راهور تهران بزرگ تصمیم مشخصی در این زمینه برای سال آینده اتخاذ نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما آیا حذف طرح و زوج و فرد و ضمیمه شدن آن به طرح ترافیک برای شهر تهران سودمند خواهد بود؟

 

طرح زوج و فرد از اواسط آذر ماه سال ۱۳۸۴، به دلیل افزایش آلودگی هوا در تهران اجرا شده که به مرور و به ویژه در سالهای اخیر حتی این طرح با تشدید آلودگی هوا گاها تشدید شده  و حتی از درب منازل هم اجرا شده است.

 

با این وجود معضل آلودگی هوا همچنان پا برجا است. در دوره جدید مدیریت شهری شیوه طرح ترافیک نیز تغییر کرد. اینکه آیا موفق بوده یا نه نیاز به بررسی و کارشناسی توسط متخصصان دارد. با این وجود در جدیدترین اظهار نظر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار است محدوده طرح زوج و فرد ضمیمه محدوده طرح ترافیک شود که البته این موضوع نیز با حواشی نیز همراه بوده است.

 

در همین زمینه شهر بانو امانی رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا در گفت و گو با خبرنگار معاونت ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه موضوعی از سوی معاون شهردار تهران قبل از آنکه تصویب شود بیان می شود اقدام بدی نیست. نظر شخصی من این است که معاونت تخصصی در مورد یک اقدام قبل از اجرا، موضوع را اعلام عمومی می کند که به نوعی افکار سنجی است برای اینکه متخصصان مخالفان و موافقان اعلام موضع کنند و این اشکالی ندارد.

 

وی ادامه داد: اما در مورد اینکه محدوده طرح ترافیک گسترش پیدا کند و محدوده طرح زوج و فرد ضمیمه آن شود قابل بحث است.

 

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا افزود: در خیلی از کشور ها این روش ها منسوخ شده و تجربه نشان داده عوامل بازدارنده آنچنان که باید جوابگو نبوده است. البته مرجع تصویب طرح ترافیک شورای عالی ترافیک تهران است که تاکنون با گسترش محدوده و در بر گرفتن محدوده زوج و فرد موافقت نکردند. گرچه هم اکنون هم نمی توان بلافاصله ارزیابی کرد.

 

امانی در پاسخ به این سوال که اگر طرح زوج و فرد حذف شود آیا مفید به فایده خواهد بود یا نه گفت: ببینید تا کنون تمامی قوانین که چه از سوی دولت ملی و محلی  اجرا شده بازدارنده و سلبی بوده نه ایجابی حال آنکه می بینیم در بیشتر کشور ها دیگر خبری از این طرح ها نیست و خود مردم می توانند تشخیص بدهند  که آیا برای تردد در این محدوده ها هزینه پرداخت کنند یا نه .

 

امانی افزود: طرح های بازدارنده تا امروز نشان داده اثر بخشی نداشته هر چند طرح ترافیک جدید نسبت به طرح قبل اثربخشی بهتر و بیشتری داشته  و رضایتمندی مردم را هم در پی داشته است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لذا باید از طرح های بازدارنده به سمت طرح هایی پیش رویم که مشارکت مردم را در پی داشته باشد.  

خبرنگار: مهدی شاهواری

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس راهور اعلام کرد: شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم.

ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد