Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@18:56:20 GMT

پروژه مروارید شرق در قزوین احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۲۳۹

پروژه مروارید شرق در قزوین احداث می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین، اظهارکرد: پروژه مروارید شرق یا همان پروژه بیدستان در زمینی به مساحت 33هکتار در کیلومتر 6 جاده قدیم قزوین-تهران اجرا می شود.

ترابی خاطرنشان کرد: این مجتمع با ظرفیت احداث 1060 واحد صنفی-خدماتی، کارگاهی، نمایشگاهی و اداری توسط شهرداری قزوین طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: در طراحی این مجتمع پمپ بنزین، گاز و گازوئیل، پارکینگ، باسکول، بانک، سوپرمارکت، درمانگاه، آتش نشانی، نمازخانه، نانوایی، فودکورت و سایر خدمات رفاهی و زیرساختی پیش بینی و با فاصله مناسبی از کانون های جمعیتی از جمله شهرهای قزوین، الوند، شریفیه، بیدستان و محمدیه احداث می شود.

ترابی تاکید کرد: مجتمع مروارید شرق، در راستای اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، مکان مناسبی برای ساماندهی بخشی از مشاغل و آلاینده ها چون درب و پنجره سازان، پروفیل و آلومینیوم، جوشکاران، درودگران، مبل سازان، ریخته گران، تراشکاران فلزات، تانکرسازی ها و انبارهای پرخطر است. 

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری با تاکید بر اهمیت مطالعات اجتماعی و پیوست های لازم در پروژه مروارید شرق، تصریح کرد: با احداث و راه اندازی این مجتمع اماکنی نظیر رودخانه بازار، آهنگر بازار و انبارهای پرخطر جنوب شهر نظیر انبار مواد با قابلیت اشتعال بسیار بالا از داخل شهر منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مروارید شرق در 4فاز انجام خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده،  هر 6 ماه یک فاز پروژه، به تعداد حدود 260 واحد کارگاهی و نمایشگاهی، به بهره برداری خواهد رسید.

ترابی خاطرنشان کرد: پروژه بیدستان به منظور کاهش آلاینده های شهری، کاهش سفرهای درون شهری، مدیریت ترافیک، ارتقای کیفیت زیست و افزایش سلامت، آسایش، ایمنی و رفاه حال شهروندان،کاهش بیماری‌های ناشی از اثرات سوء مشاغل آلاینده  اجرا می شود.

وی افزود: از ویژگی های این پروژه می توان به دسترسی آسان به مجتمع، رونق کسب و کارهای مرتبط به سایت پروژه، جذب سرمایه از طریق خدمات مشتریان، امکان سرویس دادن مجتمع به شهرهای مجاور به دلیل همجواری و موقعیت  قرارگیری آن، اشاره کرد.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین با بیان اینکه موضوع انتقال مشاغل و کارگاه های صنایع کوچک به خارج شهر، از سالیان پیش، روی میز مدیریت شهری قرار داشت، یادآور شد: زمین پروژه در سال 1395 خریداری و مقدمات انتقال این کارگاه ها به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

ترابی گفت: هم اکنون کارگروهی ویژه متشکل از معاونت سرمایه گذاری، معاونت شهرسازی و معماری، مدیریت منطقه1، مدیریت درآمد، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و سازمان خدمات طراحی تشکیل شده و نقشه های فاز صفر تهیه، مذاکره با سرمایه گذاران انجام شده و پروژه در حال اخذ سایر مجوزات قانونی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین سرمایه گذاری سلامت شهرداری گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است

روح‌الله اکبری گفت: از تامین چهار میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ۵۰۰ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۲۰۰ هزار واحد را شامل می‌شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستا‌ها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان عرضه می‌شود که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید