Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در مورد استعفای ریاست سازمان نظام پزشکی کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک ایران آمده است: این انجمن ضمن تشکر از همکاری‌های ارزنده و گرانقدر دکتر ایرج فاضل با انجمن‌های تخصصی و جامعه پزشکی و جراحان کشور، استعفای ایشان را خطر بزرگی اعلام کرده و در شرایط فعلی پزشکی کشور حضور عالمانه و برجسته ایشان را در تصمیم گیری های پزشکی کشور خصوصا سازمان بزرگ و مردم نهاد نظام پزشکی امری مهم و سرنوشت ساز می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: انجمن جراحان و پلاستیک و زیبایی ایران همگام با دیگر گروه‌های پزشکی، شخصیت‌های علمی و حتی گروه‌های غیرپزشکی با توجه به سوابق علمی، اجرایی و بین المللی ایشان، همواره استاد فاضل را مناسب قرار گرفتن در راس امور سازمان نظام پزشکی می‌دانند و این اتفاق نظر گروه‌های مختلف در خصوص ریاست سازمان نظام پزشکی کم سابقه و حتی بی سابقه است.

در این بیانیه تصریح شده: کناره گیری ایشان از جایگاه ریاست کل بزرگ‌ترین آسیب به جامعه پزشکی، پزشکان و بیماران و بیمارستان‌ها و وزارت آموزش، بهداشت و درمان است و امیدواریم در این روزهای سخت کناره‌نگیرند چرا که ایشان با رای اکثریت پزشکان این جایگاه را بدست گرفته اند و بکار گرفتن خرد و تجربه ایشان برای پزشکی کشور موهبتی آسمانی است.

این بیانیه یادآور شده : دکتر فاضل هم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دوران دفاع مقدس جهت کمک به درمان رزمندگان و هم در زمینه‌های علمی موفقیت‌های زیادی داشته و فعالیت‌شان سربلندی ملت ایران را به همراه داشته است.

در پایان این بیانیه آمده است: از آن استاد بزرگوار تقاضا دارد همچون همیشه محکم و استوار از حریم پزشکی کشور دفاع کرده و این سنگر مهم را ترک نفرمایند تا بتوانیم شاهد سربلندی کشور و ملت ایران باشیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بیمارستان تصمیم گیری های درمان دوران دفاع مقدس مردم نهاد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دزفولی؛ دعوای حجامت و اهدای خون موضوعی است که در کشور ما سابقه چندین ساله دارد تا آنجا که در دهه هفتاد با جسارت مسئولان وقت وزارت بهداشت، حجامت در مطب‌های پزشکی ممنوع اعلام شد اما پس از یک کش‌مکش حدوداً چهارساله بارأی دیوان عدالت اداری این قانون لغو شد.

به دنبال این رأی در دو دهه اخیر شاهد تبلیغات فراوان در مورد مزایای حجامت به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها بوده‌ایم و تابلوهای متعدد مراکز حجامت در کوچه و خیابان به چشممان می‌خورند اما در تمام این سال‌ها همواره حجامت به‌عنوان یکی از دلایل برای معافیت‌ موقت از اهدای خون مطرح بوده، به‌طوری‌که بر اساس استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، کسانی که حجامت کرده باشند، از زمان انجام تا یک سال بعد نمی‌توانند، خون اهدا کنند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اساساً شواهد علمی موجود از این‌که حجامت دارای اثرات مفید بر سلامت است، پشتیبانی نمی‌کند اما در کلام مسئولان سازمان انتقال خون ظاهراً این دعوا این‌گونه حل‌شده که افراد سالم بهتر است که حجامت را جایگزین اهدای خون نکنند و حجامت را برای درمان بیماری‌هایی که احتمالاً مبتلا هستند، در نظر بگیرند.

اما اتفاق جدیدی که این روزها موضوع حجامت را بر سر زبان‌ها آورده، تعیین تعرفه برای انواع حجامت در کتابچه تعرفه خدمات پزشکی و بهداشتی سال 1403 است که موجب نگرانی انجمن علمی انتقال خون کشور شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌اله، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی انتقال خون در واکنش به تعیین تعرفه برای حجامت، اظهار کرد: تعرفه گذاری حجامت در شرایطی که با روند سالمندی در جوامع بشری و افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی و کاهش جمعیت اهداکنندگان خون مواجه هستیم، چالش بزرگی را برای دسترسی به خون سالم و کافی در ایران ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انجمن علمی انتقال خون انتظار دارد درحالی‌که سازمان جهانی بهداشت تأمین خون سالم و کافی را از اولویت‌های نظام سلامت کشورها اعلام کرده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حساسیت همه‌جانبه به‌عنوان متولی سلامت به مسئولیت‌های خود عمل کند.

پورفتح‌اله یادآور شد: انجمن علمی انتقال خون اگرچه تعرفه گذاری خدمات حجامت را فاقد وجاهت علمی، اقتصادی و کارایی برای نظام سلامت می‌داند درعین‌حال با توجه به مسئولیت علمی خود در راستای تأمین خون سالم و کافی انتظار دارد که با تدوین راهنمای ملی برای حجامت از انجام و به‌کارگیری آن در افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی که می‌توانند اهداکنندگان بالقوه خون باشند، خودداری شود.

مدیرعامل اسبق سازمان انتقال خون گفت: علاوه بر بعد اهدای خون، موضوع تعرفه گذاری حجامت به معنی باز شدن پای شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت و تحمیل هزینه‌هایی است که اثر مشخصی هم ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!
  • سلامتی بنیادی‌ترین حق هر انسانی محسوب می‌شود