Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور، در ادامه برنامه های دومین روز از سفر به استان هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی، از بخش های مختلف بازدید کرد و با توضیحات استاندار و دیگر مسئولین بندر شهید رجایی، از ظرفیت واردات، صادرات و روند خدمات رسانی در این بندر مطلع شد. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه بندر شهید رجایی گفت: براساس برنامه های پیش بینی شده بندر شهید رجایی قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد تا این کشتی ها بتوانند در بندر شهید رجایی عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جهانگیری افزود: علی رغم همه محدودیت های اعمال شده در تجارت خارجی کشور، تا الان میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب بوده و نسبت به سال های قبل کاهش قابل توجهی نداشته است. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: جلسه ای با مدیران و مسئولین گمرک برگزار خواهیم کرد تا ماندگاری کالا در گمرک هر چه بیشتر کاهش پیدا کند و با همکاری گمرکات و سازمان های ذیربط، کالاها هر چه سریعتر ترخیص شوند و در دسترس مردم قرار گیرند. 

جهانگیری با اشاره به اهمیت استان های مرزی در واردات و صادرات کشور افزود: استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است که حیات اقتصادی کشور به این استان وابسته است و انتظار داریم که دستگاه های ملی و استانی شرایط را به گونه ای مهیا کنند که فعالان اقتصادی بتوانند با شرایط بهتری نسبت به صادرات و واردات کالا اقدام کنند. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تأکید بر این که هیچ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد تصریح کرد: کالاهای اساسی به میزان لازم در کشور در حال ترخیص و تخلیه هستند و حتی برای سال ۹۸ نیز سفارش توسط بخش خصوصی به ثبت رسیده و منابع مورد نیاز آن نیز پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت رئیس جمهور گمرک واردات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مرتضی سالاری افزود: در مجموع پارسال تخلیه و بارگیری انواع کالا در استان پنج درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از این میزان پنج میلیون و۷۸۲ هزار و۷۲ تن به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالا‌های غیرنفتی اختصاص داشت.
مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالا‌های غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزار و سه تن اعلام کرد که ۲۸ درصد افزایش داشته است.
سالاری با بیان اینکه این بندر به عنوان قلب ترانزیت خودرو در کشور محسوب می‌شود، افزود: پارسال همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشور‌های عراق و کشور‌های آسیای میانه ترانزیت شده است.
وی میزان صادرات کالا‌های نفتی و غیرنفتی از این بنادر در سال ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با هشت درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

بیشتربخوانید:جابجایی بیش از یک و نیم میلیون تُن کالای عمومی در بندر شهید رجایی
بندرلنگه بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناور‌ها با بیش از ۳۶ هزار تردد دریایی و رتبه نخست ترابری مسافر بین‌المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابجایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • ◄ نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • ثبت ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی
  • ثبت بالاترین رقم عملیات کانتینری طی شش سال گذشته در بندر شهید رجایی
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
  • مرز‌های خوزستان دروازه ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تن کالا در بندر امیرآباد
  • جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان