Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@06:31:58 GMT

دستگیری مزاحم مجازی سلبریتی‌ها توسط پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۳۱۴

صراط:

سرهنگ تورج کاظمی دراین‌باره خبر گفت : در آبان ماه سال جاری یکی از بازیگران معروف سینما ، تئاتر و تلویزیون با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص نشر اکاذیب ، توهین و افترا توسط یک صفحه اینستاگرام با هویت نامشخص علیه خود ابراز شکایت و اظهار کرد: حدود یک سال است که از سوی فرد ناشناسی در یک صفحه اینستاگرام که بیش از یکصد هزار نفر نیز فالوور دارد ، با درج مطالب نامناسب مورد مزاحمت قرار گرفته ام و علیرغم مدارا و گذشت در طی این مدت متهم به اقدامات خود ادامه داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: با آغاز رسیدگی به شکایت این چهره سینمایی ، کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات ویژه توانستند تا در کمترین زمان ممکن متهم پرونده را که جوانی30ساله است ، با اقدامات ویژه شناسایی کرده و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در یک منزل مجردی واقع در میدان دربند دستگیر کنند.

کاظمی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به پلیس فتا گفت: این فرد در بازجویی‌های انجام شده صراحتا به ایجاد صفحه اینستاگرام اعتراف کرد و انگیزه خود را کینه جویی و افزایش مخاطب خود در این صفحه بیان کرد و گفت که هیچگاه تصور نمی کردم که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شوم و حالا که دستگیر شدم حاضرم علاوه بر جلب رضایت شاکی ، رسما از وی عذر خواهی کنم .
رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات و فناوری ارتلاطات تهران بزرگ افزود : متهم با تکمیل پرونده و برابر دستورمقام قضایی دادسرای جرایم رایانه ای روانه زندان شده است.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی سلبریتی ها پلیس فتا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون به شهروندان در خصوص سوء استفاده شیادان از تفکرات خرافی  رمالان و فالگیران با جولان در فضای مجازی هشدار داد و بیان کرد: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از او در یکی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکیه در بازجویی اولیه اظهار کرد در زندگی شخصی و بیماری فرزندم دچار مشکل و ناراحتی شدم و به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفتگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم، و در ادامه با درخواست و تعرفه‌های او، طی چند مرحله اقدام به واریز پول به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که او کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء استفاده کرده است.
فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: موضوع در رصد پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور که یک زن ۵۵ ساله بود را شناسایی کنند.

او تصریح کرد: موضوع به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارجاع شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با فرد کلاهبردار تماس گرفته شد و او نسبت به استراد وجه اقدام کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم در استان‌های غربی کشور سکونت داشته و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزار‌های خرافی و متقلبانه و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری روانشناس اینستاگرامی که با اسلحه از مردم اخاذی می‌کرد!
  • ماجرای روانشناس اینستاگرامی که هم دیوانه بود هم مسلح!
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح/ با اسلحه و بی سیم از زنان اخاذی می‌کرد!
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح | آزار و اذیت و اخاذی از ۱۰ زن توسط مرد رواشناس‌نما
  • دیوانۀ مسلحی که خود را روانشناس معرفی می‌کرد دستگیر شد
  • ددستگیری روانشناس اینستاگرامی که از زنان با اسلحه و بی‌سیم اخاذی می‌کرد!
  • دستگیری روانشناسِ روانی که مسلح بود
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح!/ متهم دستگیر شد
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح