Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:42:01 GMT

برف نواحی سردسیر آذربایجان شرقی را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۳۷۱

برف نواحی سردسیر آذربایجان شرقی را فرا می گیرد

محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از امروز تا اوایل جمعه موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و پدیده مه در ارتفاعات می شود.
وی اظهار داشت: شدت فعالیت سامانه در نواحی شمالی و مرکزی بیشتر بوده و با توجه به شدت وزش باد، کاهش دما و بارش برف، کولاک در گردنه های برفگیر، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای استان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: هم اکنون کلیبر با 13 درجه سانتی گراد و بستان آباد با 3 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 7 درجه بالای صفر است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی بارش برف کوهستان وزش باد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد

مسعود حقیقت از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان فارس خبر داد و گفت: سامانه بارشی رگبار‌های بهاری از بعدازظهر امروز از مناطق غربی وارد استان فارس خواهد شد.

او افزود: این سامانه همراه با رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، روان آب خواهد شد لذا به عموم مردم توصیه می‌کنیم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و در جاده‌ها احتیاط لازم را به عمل آورند.

حقیقت اظهار کرد: سامانه مذکور از امروز در مناطق مرکزی و نیمه غربی استان به ویژه شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کوه‌چنار و کازرون فعالیت خواهد داشت و برای روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت هم همین وضعیت برای مناطق مرکزی و نیمه غربی برقرار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه هم مناطق مذکور و هم مناطق شرقی دارای بارش‌های رگباری، صاعقه، وزش باد شدید و خطر پرتاب اجسام، روان آب و... خواهند بود.

او در پایان گرم‌ترین نقطه استان فارس را لامرد با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین را خسروشیرین آباده با دمای هوای ۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد