Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

اسدالله قره‌خانی در واکنش به برخی اظهارنظرهای مسئولان به خصوص رییس جمهور در مورد بنزین، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اقتصاددانان، دلسوزان و طرفداران محیط زیست نسبت به هدررفت بنزین؛ این سرمایه ملی هشدار داده و بر لزوم تغییر قیمت آن تاکید داشتند. همچنین پژوهشگران، نخبگان و برخی از دولتمردان هم از چند ماه گذشته اشاراتی به این موضوع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که «نگاه سیاسی به موضوع بنزین اشتباه است»، افزود: در این بین متاسفانه روسای جمهور در دوره دولت اول خود به دنبال تثبیت قیمت بنزین و در دولت دوم افزایش جهشی قیمت بنزین را داشتند که این موضوع در مورد دولت یازدهم صدق می‌کرد و به نظر می‌رسید که دولت دوازدهم می‌خواهد افزایش قیمت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بهتر است که موضوع تعیین نرخ بنزین و سایر مواد مرتبط به آن به نخبگان، متخصصان و پژوهشگران واگذار شود یعنی آنها نظر کارشناسی خود را اعلام کنند تا جایی که مردم هم آن را پذیرفته و با اقبال عمومی مواجه شوند. قطعا در چنین شرایطی شاهد ایجاد تنش نخواهیم بود.

قره‌خانی توضیح داد: افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد تورم و اعتراضات خاص خود در جامعه‌ می‌شود که اگر این موضوع از ناحیه رییس جمهور اعلام شود اثرات بیشتری می‌گذارد. این‌که رییس جمهور صحبتی درباره بنزین می‌کند نظر قطعی تلقی شده حال این‌که باید مجلس شورای اسلامی هم در این باره اظهارنظر کند.

وی با بیان این‌که «صحبت‌های مطرح شده درباره بنزین نظر نهایی نیست که اگر هم باشد مجلس از آن مطلع نیست»، ادامه داد: براساس شنیده‌های ما و موارد مندرج در بودجه هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا دو نرخی شدن بنزین گرفته نشده است و کمیسیون انرژی الان اطلاعی ندارد. از طرف دیگر درباره قیمت نفت اطلاع‌رسانی صورت گرفته، اما در مورد قیمت حامل‌های انرژی‌ ما چیزی نشنیده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه و قراردادهایی برای توسعه میدان‌های نفتی امضا کند.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، فریدون حسنوند درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان گفت: پیش از این تهران و اسلام‌آباد در توسعه خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) به توافق رسیده بودند و بخش ایرانی این خط لوله در خاک کشور تکمیل شده است؛ اکنون انجام تعهدهای طرف پاکستانی دراین‌باره از مسائل مهمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد درباره به نتیجه رساندن آن گفت‌وگو خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از مسئولان پاکستانی برای اتمام پروژه خط لوله صلح افزود: این پروژه برای هر دو کشور منفعت اقتصادی خواهد داشت؛ البته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور، به‌ویژه در بنادر جنوبی ایران، فصلی تازه‌ را در همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی باز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش ارتباطات عمیق با همسایگان تصریح کرد: طبق آمار و ارقام، دولت سیزدهم توجه بیشتری به گسترش روابط با همسایگان داشته، تا آنجا که تولید و فروش نفت از ۵۰۰ هزار بشکه در روز چند برابر شده و این موضوع نشان می‌دهد دولت در دیپلماسی انرژی با دیگر کشور در حوزه صنعت نفت و گاز موفق عمل کرده است.

حسنوند گفت: دولت سیزدهم موفق شد خریدارانی تازه را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهای امضاشده در زمینه توسعه میدان‌های نفتی برای کشور حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: در طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح صنعت نفت، اقدام‌های مهمی در دولت سیزدهم انجام شد و این پیشرفت‌ها حکایت از این دارد که دولت در توسعه دیپلماسی نفت و گاز بسیار موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • احتمال افزایش قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان
  • اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید
  • قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید