Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@20:06:24 GMT

شهید دستغیب مهذب نفوس و استاد اخلاق بود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۵۳۱

شهید دستغیب مهذب نفوس و استاد اخلاق بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه شیراز در سال 1360، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این استاد بزرگ اخلاق و عالم مجتهد، در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم پس از نمایش کلیپی از این شهید بزرگوار و تعبیرهای زیبای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون شخصیت والای آیت الله دستغیب، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به بیان گوشه هایی از ویژگی های بارز پنجمین شهید محراب پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به کتاب داستان های شگفت، اظهار کرد:  شهرت شهید دستغیب  بیشتر به سبب درس اخلاق و کتاب‌های فراوان اخلاقی ایشان است و مراسم های دعای پرفیض کمیل ایشان زبانزد خاص و عام بود که خیل ارادتمندان از شهرهای مختلف به شیراز آمده و  در آن مراسم حضور می یافتند.

وی، با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون این شهید بزرگوار، گفت: شهید دستغیب عالِم مهذب نفوس و استاد نمونه اخلاق بود.

این مقام مسئول، با بیان خاطراتی از معتمدین و نزدیکان این شهید، برخی ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، را بیان کرد.

گفتنی است:  شهید دستغیب در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به افشاگری و مخالفت با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی به ویژه گروهک منافقین پرداخت و  نهایتاً روز جمعه  بیستم آذرماه ۱۳۶۰ در حمله انتحاری یکی از اعضای همین گروه به شهادت رسید.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شهید دستغیب امام جمعه شیراز استاد اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.   به گزارش مهر؛ پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد.   او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند
  • راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی