Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:30:17 GMT

تولید ماهی پرورشی در گلپایگان به 670 تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۵۴۸

تولید ماهی پرورشی در گلپایگان به 670 تن رسید

اصفهان- ایرنا- کارشناس واحد بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: امسال 670 تن ماهی از استخرهای 2 منظوره کشاورزی و سایر منابع آبی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

علی مهاجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 510 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان از50 باب استخر سردابی فعال، افزون بر 100 تن ماهی کپور از حدود 20 استخر گرمابی و 70 تن از سایر منابع آبی برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برداشت ماهی در شهرستان گلپایگان همزمان با اتمام آبیاری کشاورزی در ماه های آبان و آذر انجام می شود گفت: این شهرستان به دلیل آب و هوای مناسب نقش بسزایی در پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی دارد و احداث استخرهای 2 منظوره باعث شده تا در کنار استفاده آب برای کشاورزی، پرورش ماهی نیز انجام شود.
این کارشناس به اشتغال مستقیم حدود 120 نفر در چرخه تولید و پرورش ماهی در گلپایگان اشاره کرد وگفت: این شهرستان همچنین دارای یک واحد تولید و تکثیر بچه ماهی قزل آلا با ظرفیت سه میلیون قطعه در سال است.
در شهرستان گلپایگان 30 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که به دلیل خشکسالی و کم آبی حدود 20 هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی رفته است.
گلپایگان با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پرورش ماهي جهاد كشاورزي گلپايگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان