Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری البرز گفت: این استان بار ترافیک ۱۲ استان کشور را بر دوش دارد و ۲۰ درصد بار ترافیک کشور در ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مسیر آزادراه از گرمدره تا حصارک است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای اداری استان که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه البرز به تعبیر مقام معظم رهبری ایران کوچک است، اظهار داشت: این استان رنگین کمانی از اقوام مختلف سراسر کشور و حتی اتباع خارجی را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البرز علی رغم مساحت کم، در زمره متراکم ترین استان های کشور است که قومیت‌های مختلف آن در کمال صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

 شهبازی با بیان اینکه قالب مهاجران برای دست‌یابی به اشتغال مناسب و گذران معیشت خود، سکونت در این استان را بر می‌گزینند، افزود: علاوه بر فرصت‌های بیشمار در این استان، به دلیل مسائل موجود در معرض چالش‌های بسیاری نیز قرار داریم.

سرپرست استانداری البرز اضافه کرد: جمعیت جوان و تحصیل کرده البرز فرصت مغتنمی برای این استان و کشور محسوب می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید در البرز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌اند و برخی از واحدهای نیمه فعال نیز ظرفیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

شهبازی با بیان اینکه البرز قطب تولید دارویی کشور است، افزود: در حوزه بهداشت و درمان استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تحولات بزرگی رخ داده چراکه در سال 92 برای هر هزار نفر 1.2 تخت بیمارستانی وجود داشت و لی اکنون با بهره برداری از 5 بیمارستان و 3 بیمارستانی که در دست احداث قرار دارد این سرانه به 4 تخت برای هر هزار نفر رسیده است.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج/ مه‌گرفتگی جاده‌های 4 استاناصفهان| ترافیک نیمه سنگین در راه نقش‌جهان؛ بازار فروش پرچم‌های زرد و قرمز داغ استطرح جامع رفع ترافیک ورودی شهر خرم‌آباد اجرا می‌شود

وی به ظرفیت‌های بزرگ البرز در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: اکنون با برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار قرار دارد درصدد ایجاد بسترهای اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان هستیم.

سرپرست استانداری البرز افزود: این استان بار ترافیک 12 استان کشور را بر دوش دارد و 20 درصد بار ترافیک کشور در 15 تا 20 کیلومتر مسیر آزادراه از گرمدره تا حصارک است.

وی عنوان کرد: ادامه بزرگراه شهید همت در البرز در راستای کاهش حجم ترافیک این محدوده تاثیر بسزایی دارد که این امکان طبق تعهد پیمانکار تا پایان سال قابل بهره برداری است و تکمیل آن با پروژه بزرگراه شمالی کرج محقق می‌شود.

 شهبازی گفت: با توجه به اینکه البرز بار بزرگی از ترافیک ملی را بر دوش دارد در حوزه راه سازی پروژه‌های بزرگ بسیاری در دستور کار قرار دارد که بر این اساس تردد مردم تسهیل می‌شود.

وی افزود: اکنون در مجموعه استان برای ایجاد آرامش و امنیت، اعضای شورای اداری و شورای تامین مانند یک ید واحد با تعامل، هم‌افزایی و هم‌پوشانی حضور دارند.

سرپرست استانداری البرز خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 98 اقتصاد نفتی کاهش جدی داشته و در این راستا معیشت عمومی، عدالت اجتماعی، انضباط مالی و ایجاد بسترهای اشتغال در اولویت‌های اصلی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی تعامل و برنامه‌ریزی صحیح درصدد هستیم که بار البرز را به دوش پایتخت تحمیل نکنیم، گفت: برخی از مشکلات و معضلات البرز نیازمند نسخه ملی برای درمان است.

 شهبازی افزود: مجموعه البرز برای نیل به اهداف رشد و توسعه و ایجاد نظم و آرامش با یکدیگر متحد و همراه هستند و در این رابطه نیز از رهنمودها و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/ن

R41451/P1361/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت

به گزارش جام جم آنلاین البرز،محمد انصاری افزود: هم اکنون ۳ هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر را فراهم نموده اند.

وی ادامه داد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در تشریح عملکرد یکساله این اداره کل تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران بنده و حمایت‌های انجام شده از سوی دکتر عبدالهی استاندار محترم البرز و همه دستگاه‌های مسئول در حوزه تولید و تجارت؛ در عموم شاخص‌های عملکردی ۱۴۰۲ رتبه‌های برتر کشوری را کسب نمودیم.

انصاری توضیح داد: سال گذشته رتبه اول اثربخشی عملکرد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید کشور، رتبه اول سرمایه‌گذاری محقق شده در حوزه صنایع غذایی و همچنین رتبه نخست اعلام موجودی کالا در کشور را به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی توفیقات بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار محترم ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد و حدود ۱۲ درصد از واحد‌های صادراتی ممتاز و نمونه کشوری در البرز استقرار داشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ رتبه‌های دوم کشوری در شاخص‌های عملکردی صدور مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها (حوزه اصناف)، اشتغال محصولات دانش بنیان میزان فروش محصولات دانش بنیان و ثبت و ورود کالا در سامانه جامع تجارت به این اداره کل اختصاص یافته است.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۷ فروردین ماه
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۶ فروردین ماه
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های منتهی به شمال
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس و آزادراه های البرز