Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از نیوزویک، روسیه و ایران قصد دارند با اعزام نیرو‌های نظامی به ونزوئلا برای مشارکت در رزمایش نظامی این کشور، حمایت خود را از کاراکس که زیر تحریم‌های آمریکا قرار دارد اعلام کنند.
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد دو بمب افکن استراتژیک «توپولف تو-۱۶۰»، یک هواپیمای ترابری نظامی «آنتونوف آن-۱۲۴» و یک «ایلوشن ایل-۶۲» این کشور در فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس فرود آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ونزوئلا هم اعلام کرده است که ۱۰۰ پرسنل رو در تمرین هوایی مشترک با این کشور حضور خواهند داشت.
البته روسیه تنها کشوری نیست که قرار است حمایت خود از ونزوئلا را نشان دهد، بلکه ایران هم که خود از سوی آمریکا تحریم شده است، چنین قصدی دارد.
این خبر را دریادار تورج حسنی مقدم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، چندی پیش اعلام کرده بود. به گفته دریادار حسنی مقدم اعلام کرد و گفت: ناوشکن «سهند» که تازه به آب انداخته شده است، احتمالا به زودی راهی ونزوئلا خواهد شد.
مقدم در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود «یکی از برنامه‌های ما در آینده نزدیک اعزام دو یا سه فروند شناور مجهز به بالگرد‌های خاص برای ماموریت به کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی است که ممکن است این ماموریت ۵ ماه طول بکشد.»
این حمایت روسیه و ایران از ونزوئلا در شرایطی صورت می‌گیرد که هفته گذشته جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، گفته بود نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، باید قدرت را ترک کند. او گفته بود البته این به «مردم ونزوئلا» و «دولت‌های منطقه» هستند که باید مادورو را برکنار کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ونزوئلا روسیه ناوشکن سهند رزمایش مشترک آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مرکز نمایشگاهی(Patriot Congress and Exhibition Center) خارج از مسکو حضور پیدا کرد. در این مراسم از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه و تجهیزات نویدبخش رونمایی شد.

وزارت دفاع روسیه دراین‌باره نوشت: سرگئی شویگو، ژنرال ارتش در مراسم رونمایی از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه، ادوات نظامی و تجهیزات ویژه تولیدشده در ۱۸ کارخانه صنایع دفاعی از جمله صنایع خودروهای رباتیک، حضور پیدا کرد.

به نوشته وزارت دفاع روسیه، شویگو همچنین دستور تسریع تولید سلاح‌هایی را که در مناطق عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دست ارتش مسکو آزمایش شده است، صادر کرد.

کد خبر 6080913

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد