Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از دادگستری فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس كل دادگستری فارس در حاشیه حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی با اشاره به اینکه خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متاسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است، گفت: علی‌رغم همه نارسایی‌ها و کمبودهای موجود به لحاظ نیروی انسانی و امکانات همکاران قضایی و اداری با تمام وجود و روحیه جهادی و حساسیت و پشتکار وافر به ارائه خدمت قضایی مشغول در این مسیر گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امنیت امروز استان حاصل تلاش قضات و کارکنان در مجموعه قضایی است گفت: با همین تلاش‌های شبانه روزی است که امنیت نسبی مناسب و قابل قبولی برقرار است و به واقع می‌توان مجموعه قضایی را در زمره فعال‌ترین، پیگیرترین و پاسخگوترین مجموعه‌های خدمت‌رسان تلقی كرد و به حمد الله از این حیث مجموعه قضایی استان فارس نیز به استناد آمارهای موجود کارنامه درخشانی دارد.
وی بیان كرد: در بحث مبارزه با اخلاگران نظام اقتصادی که در نتیجه فعالیت‌های این افراد معیشت مردم به مخاطره افتاده است نیز مجموعه قضایی در سطح ملی و استانی وظایفی را که به حکم قانون به این مجموعه محول شد به خوبی به سرانجام رساند به نحوی که برخورد قاطع، سریع و انقلابی دادگستری استان با این اخلاگران اقتصادی رضایتمندی کم نظیر عمومی را در پی داشت.
القاصی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش نامتوازن زندانیان مهریه در استان فارس کاهش 70 درصدی این زندانیان را نتیجه تلاش‌های قضات و کارکنان مجموعه در اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه ارزیابی کرد.
رئیس كل دادگستری فارس گفت: این موضوع تنها یکی از ده‌ها موضوعی است که در نتیجه کارکردهای اقتصادی و اجتماعی مطالبات مردمی و بار سنگین پاسخگویی به آن را به سمت دستگاه قضایی هدایت می‌کند که با تلاش شبانه‌روزی و جدیت قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گام‌های مثبتی در مسیر کاهش زندانیان این حوزه برداشته شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي دستگاه قضايي شرايط اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد

پیش از ظهر امروز، ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط خریداران بانکی و پتروشیمی رسما معامله شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در این باره سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با بخش خبری سیما در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: امروز ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه پرطرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس ایران به بخش غیر دولتی واگذار شد.
وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که هر دو باشگاه به جهت عدم رعایت برخی از ضوابط  و قوانین کنفدراسیون آسیا دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در همان سال ستادی به عنوان هماهنگی اجرایی سازی واگذاری دو باشگاه بین وزارت ورزش، سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد و سازمان بورس تشکیل و در اسفند همان سال اولین گام در این خصوص برداشته شد.

خاندوزی اضافه کرد: بعد از سه دوره که تلاش‌های دولت‌های مختلف برای واگذاری سهام این دو باشگاه از سال ۱۳۷۶ ناکام ماند، نهایت در اسفند ۱۴۰۰ با حضور ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران آنها، افزایش سرمایه  و دو باشگاه برای بورسی شدن بدون سلب حق تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت این دو باشگاه که باید اتحاد مالکیت آن‌ها برای مراجع آسیایی حل و فصل می‌شد، صورت بگیرد که با اقبال بخش خصوصی و تعاونی در گام‌های اول مواجه نشد.

وزیر اقتصاد در ادامه اظهار کرد: با توجه مهلت AFC برای این دو باشگاه در نهایت در انتهای سال گذشته تلاش شد از طریق به مشارکت طلبیدن یک مجموعه یعنی کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و نیز کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی ذیل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس افتاد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین اعلام کرد: طبق اطلاعات موجود در فرابورس ارزش نهایی سهام این دو باشگاه تقریبا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس است و امیدواریم روز چهارشنبه در یک مراسم رسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان این قطعی سازی، اطلاع رسانی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله امروز در فرابورس به شکل نقدی  و ۹۰ درصد اقساطی تعیین شد، تکلیف بخش نقدی امروز مشخص و درباره بخش اقساطی نیز مقرر شد هر ۶ ماه یکبار توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت شود.

خاندوزی در پایان گفت: تلاش دولت در این مرحله این بوده که در عین اینکه برای همیشه اتحاد مالکیت را حل کند، مسئله مدیریت اقتصادی، انضباط مالی و شفافیت این دو باشگاه را نیز حل کند، از جمله اینکه در دورانی که توسط کنسرسیوم‌ها مدیریت می‌شود؛ زمینه را فراهم کنیم تا زمان کسب درآمد پایدار ناشی از حق پخش این دو باشگاه که به شکل اساسی تری قطعا حل خواهد شد، همزمان مساله مربوط به جریمه‌هایی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا را به عنوان یک تهدید به فرصت برای اصلاح هم اقتصادی و هم مالی شرکت‌ها و هم حرفه‌ای و مدیریتی آن‌ها استفاده کنیم.

 

 

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه در دیر برگزار شد
  • 5 ستاره WWE اخراج شدند؛ بدرود مهاراجه