Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: مشکلات معیشتی ما ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولان است، هر امنیتی در کشور به برکت ولایت است هرکس به مقام ولایت توهین کند او مرتد است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام ملک محمدی در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، در مقدمه مناقب و فضایل حضرت، گفت:  حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یک عابد، زاهد و یکی از شخصیتهای کم نظیر در تاریخ اسلام  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از درسهای بزرگی که آن حضرت به ما می‌دهند توجه به نماز اول وقت است که عمل به آن برکات زیادی برای ما خواهد داشت.

حجت الاسلام  ملک محمدی درادامه با استناد به فرمایشات  پیامبر اسلام(ص) درباره نماز جماعت عنوان کرد‌: خواندن نماز به جماعت، از چهل سال نماز فردی بافضیلت‌تر است .

استاد مدرسه علمیه ادامه داد: فردی در شهر مکه محضر پیامبر(ص) آمد و گفت من به یک رکعت نماز جماعت دیر رسیدم اجازه می‌دهید یک بنده آزاد کنم که ثواب یک رکعت را ببرم پیامبر اکرم(ص)، به کوه ابوقبیص که بسیار بزرگ باعظمت بود؛ اشاره کردند و فرمودند به اندازه‌ی این کوه اگر در راه خدا طلا و جواهر انفاق کنی ثواب یک الله اکبر نماز جماعت را نمی‌بری.

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) ابراز کرد: اگر کسی نماز مغرب را به جماعت بخواند خداوند ثواب یک حج و یک عمره به آو می‌دهد، اگر کسی نماز عشا رابه جماعت بخواند مانند کسی است که شب قدر را احیا نگاه داشته باشد.

این استاد حوضه علمیه با اشاره به این که ملت ایران یک ملت نمونه در تاریخ بشریت هستند با استناد به فرمایشی از حضرت امام (ره) گفت: مردم ایران از مردم عصر رسول الله(ص) افضل  هستند.

حجت الاسلام ملک محمدی افزود: در مقایسه ملت ایران با اصحاب پیامبران الهی چون نوح نبی(ع) که نهصد و پنجاه سال تبلیغ کرد و هشتادو نه نفر به او ایمان آورند یا حضرت موسی(ع)  که چهل روز به کوه طور رفت و مردم گوساله‌پرست شدند بسیار بهتر هستند، زمان پیامبر گرامی اسلام مسلمانان تنها هزار و 400 شهید به اسلام هدیه کردند اما مردم انقلابی کشورمان در انقلاب و دوران دفاع مقدس 200 هزار شهید تقدیم کردند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما خادم مردم هستیم، اظهار کرد: این مردم شایستگی دارند که بهترین خدمات به آنان ارائه شود، امروز بی‌تدبیری برخی مسئولان سبب شده که با وجود منابع و ثروت کشورمان جوانان تحصیل کرده بیکار و دچار مشکلات معیشتی باشند.

مدیرعامل سابق بنیاد غدیر با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که کشورمان در عدم استفاده از ظرفیت‌ها در دنیا نخستین جایگاه را دارد، گفت: کشور ما از نظر تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و جمعیتی ظرفیت‌های فراوانی دارد، یکی از آنها همین حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که عالمی فقیه و استکبارستیز بودند و به همین علت از مدینه به ری هجرت کرده و در آنجا شیعیان زیادی را رهنمون بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی با بیان اینکه هرکس به مقام ولایت توهین کند او مرتد است، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسیار ولایتمدار اهل علم، جهاد و تقوا بودند، بزرگترین نعمت زمان غیبت ولایت است، ما باید قدر ولی فقیه زمان خود یعنی رهبر معظم انقلاب را بدانیم به برکت سخنان بادرایت ایشان بسیاری از نقشه‌های دشمن بر علیه ما خنثی می‌شود و ما در امنیت زندگی می‌کنیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند مشهد بندرعباس حسن روحانی خراسان جنوبی روحانی آیت الله رئیسی ولایت پذیری امامت و ولایت ولایت مداری ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش قدس آنلاین، درهای دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزوهای دور برد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای درباره‌ی شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

نگارنده در ۳۵ روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌نماید.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم نوشته و در «مردی با آرزوهای دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده  که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌ شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

نمازگزاران بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند