Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:22:56 GMT

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، رفراندوم حبس ترامپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۷۶۹

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، رفراندوم حبس ترامپ می‌شود

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حال تبدیل شدن به رفراندومی برای حبس دونالد ترامپ در کیفرخواستی تلویحی‌ از سوی دادستان‌های آمریکایی است که به اتهامات وی اشاره دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تایمز آو ایندیا، دادستان‌های ناحیه جنوبی نیویورک اخیرا در سندی از ترامپ با لفظ «شخص شماره ۱» یاد کرده و در این سند با موضوع اتهامات مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ او را متهم به دست داشتن در پرداخت پول‌های غیر قانونی به دو زن به منظور حق السکوت برای عدم افشای رابطه غیر اخلاقی آنها با ترامپ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتیکه این اتهامات ثابت شود مقصر مطمئنا روانه زندان می‌شود.

وکلای ترامپ اخیرا استدلال کردند که رئیس جمهور به دلیل آنکه مقام ارشد در حوزه اعمال قانون است نمی‌تواند متهم به مانع تراشی برای عدالت شود. بنابراین او قابل پیگرد نیست و او فراتر از قانون است و تنها می‌توان او را توسط کنگره استیضاح کرد اما نمی‌توان با اتهامات کیفری تحت پیگرد قرار داد.

با این حال بسیاری از دموکرات‌ها و فعالان لیبرال همچنان خواهان به زندان افتادن ترامپ هستند و همان شعاری را می‌دهند که پیش از این حامیان ترامپ در تجمع‌هایشان برای به زندان افتادن هیلاری کلینتون سر می‌دادند.

ترامپ به صورت فنی در صورتی که از ریاست جمهوری کنار رفته باشد قابل پیگرد قضایی است. بنابر یک سری گفته‌ها دادستان‌ها در نیویورک در حال بررسی قوانین مالی کمپین‌های انتخاباتی و موارد نقض آن بوده و معتقدند اگر ترامپ دوباره به ریاست جمهوری انتخاب نشود این اتهامات علیه او مطرح خواهد شد.

یک مفسر به نام چارلز بلو، گفت: اکنون من بدون هیچ خیال باطلی می‌گویم که ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور روی کار، کیفرخواست دریافت خواهد کرد یا هر گونه تلاشی برای استیضاح او موفق خواهد بود اما در مقطعی دوره او پایان خواهد یافت. در آن مقطع می‌توان او را تحت پیگرد قرار داد و پیروزی مجدد در انتخابات تنها امید ترامپ برای فرار از عدالت است.

مجله نیویورک این تیتر را اخیرا زد: "کمپین ۲۰۲۰ ترامپ هدفش بیرون نگه داشتن او(ترامپ) از زندان است."

اخیرا بعد از آنکه یک قانونگذار کالیفرنیایی گفت: ترامپ با احتمال واقعی مجازات حبس روبرو است صحبت از به زندان انداختن ترامپ دوباره قوت گرفته است.

این مقام در واقع آدام شف، رئیس بعدی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان است که گفت: تنها کسی که می‌تواند ترامپ را مورد عفو قرار دهد رئیس جمهور بعدی آمریکا است.

اخیرا ترامپ به نوبه خود به مصاحبه‌هایش با فاکس نیوز پناه برده و گفت: دموکرات‌ها بعد از شهادت‌های اخیر جیمز کومی حتی یک مورد سند و مدرک که کمپین ترامپ را به روسیه وابسته کند پیدا نمی‌کند و هیچ تبانی و مدرکی در کار نیست.

یک تحول مهم روزهای اخیر این بود که نیک آیلز، رئیس دفتر مایک پنس معاون ترامپ از پذیرفتن پست رئیس دفتری خود ترامپ اجتناب کرد و عملا دولت را ترک کرده که نشان می‌دهد او مسائلی را فهمیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است