Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش بد خلبان «حامد المالکی» فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در گفت‌وگو با برنامه «الصمیم» در شبکه ماهواره‌ای «الایام» عراق، به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی این کشور بر داعش، به ارائه جزئیاتی از شرایط حاکم بر کشورش در طول نبرد چند ساله با داعش پرداخت.

وی در این برنامه تاکید کرد که «ایران، نخستین کشوری بود که بدون دریافت چیزی از ما و بسرعت با سلاح و تجهیزات از ما حمایت کرد»

المالکی از تأخیر آمریکایی‌ها و فرار کارشناسان خارجی از عراق نیز گفت، و توضیح داد که آمریکا جنگنده‌های اف 16 را در اواخر نبرد با داعش در اختیار عراق قرار داد [نه ابتدای کار که ارتش عراق به آن نیاز مبرم داشت].

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که کارشناسان نظامی خارجی مستقر در عراق؛  از جمله روس‌ها، آمریکایی‌ها، فرانسوی، بلژیکی‌ها و .. به اطلاعاتی دست یافتند که حکایت از سقوط قریب‌الوقوع بغداد داشت، کشور ما را ترک کردند و به کشورهایشان بازگشتند.

این فرمانده بلندپایه عراقی گفت، فتوای مرجعیت عالی شیعیان در عراق، کلیه امور را تغییر داد و هر مبارز در مقابل داعش با انگیزه بالاتر می‌جنگید و تا حد مرگ و شهادت نیز پیش می‌رفت و از این امر ابایی نداشت... این فتوا حتی موجب بالا رفتن روحیه و تقویت انگیزه نیروهای ارتش شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در ادامه به این مسئله نیز اشاره کرده که اتاق عملیات مشترک بغداد، تهران و مسکو بود که معادله نظامی در جنگ با داعش را تغییر داد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق، نهم دسامبر 2017، آزادسازی سراسر عراق از دست داعش را اعلام کرد و فردای این روز، تعطیل رسمی و یوم‌النصر نام‌گذاری شد؛ هرچند که پاکسازی هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش که در مناطق مختلف عراق، پنهان شده‌اند، هنوز ادامه دارد.

دیروز دهم دسامبر، در سراسر عراق؛ به همین مناسبت مراسم جشن و بزرگداشت این روز برگزار شد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق شیعیان مرگ عملیات مشترک جنگ ایران عراق عملیات مشترک مسکو نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یاردن ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار  دادن  پایگاه یاردن رژیم صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

بر اساس بیانیه مقاومت اسلامی عراق، این پایگاه اشغالگران صهیونیست با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این بیانیه آورده است در ادامه رویکرد خود مبنی بر مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم خود در نوار غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم  غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه یاردن در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرده است همچنان به درهم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

رسانه ها همچنین از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یوهنتن رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق پیش از این، ایلات در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی خود قرار  داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس