Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه شهرستان فهرج در همایش مصرف بهینه آب در سالن فرماندار‌ی فهرج با اشاره به اینکه سد نسا منابع آبی زیر زمینی منطقه را تامین می‌کند گفت: باید از آب سد نسا برای کشاورزی استفاده و از چا‌های کشاورزی استفاده نشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر استفاده آب سد نسا برای کشاورزی شهرستان‌های شرقی تاکید کرد.

امام جمعه فهرج با اشاره به اینکه رساندن آب شرب به شهرستان‌های شرقی زمان بر است گفت: باید در این زمینه اقدامات جدی؛ و لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خواستار حق آبه شهرستان‌ها شد و گفت: باید حق آبه شهر‌ها را بدهند و بعضی مناطق از حق آبه استفاده می‌کنند.

امام جمعه فهرج در ادامه از افزایش تسهیلات برای آبیاری تحت فشار در آینده خبرداد گفت: در گذشته ۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر هکتار به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شد اکنون این تسهیلات با پیگیری‌های صورت گرفته برای هر هکتار به ۱۳میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه فهرج در ادامه بر مدیریت اجرای گل خانه‌ها در فهرج تاکید کرد و گفت: اجرای گل خانه ها نیاز به مدیریت دارد که رونق آن بیشتر شود و نسبت به سال‌های قبل احداث گلخانه بیشتر شده است.

وی در ادامه بر مصرف بهینه آب در کشاورزی تاکید کردو بیان داشت: استفاده بی رویه و چا‌های غیر مجاز باعث خشکیدن قنوات می‌شود.

علی فهرجی مدیر جهاد کشاورزی فهرج در این همایش از کشت هیدروپونیک کشت بدون خاک در سطح یک هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت محصولات گلخانه‌ای در فهرج گسترش می‌یابد و ۲ هکتار گلخانه مراحل پرونده سازی را طی می‌کند.

فهرجی در ادامه با اشاره به طرح‌های لوله گذاری موتور پمپ‌های کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۷۰ کیلومتر طرح لوله گذاری در حال انجام است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب وهوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی نوری نژاد از جذب 312 میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اشتغال به کار نیروی نیمه فعال جوامع روستایی، کاهش هزینه تولید و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی طی سال گذشته 312 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی 75 نفر در این شهرستان جذب شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این تسهیلات شامل 23 میلیارد و 18 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، 8 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی، 20 میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره 18، بیش از 39 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش محصولات زراعی، 72 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور، 81 میلیارد و 750 میلیون ریال بنیاد برکت و 68 میلیارد ریال از محل کمکهای فنی اعتباری در این شهرستان جذب شد.



وی گفت: پرداخت این تسهیلات در سال گذشته منجر به ایجاد اشتغال برای 75 بهره بردار و تثبیت اشتغال آنها در زیر بخشهای زراعی، باغی، مرغداری، شیلات و گلخانه ها شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری