Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@09:12:45 GMT

ضرب و شتم محیط‌بانان در البرز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۹۰۹

به گزارش ایلنا، حکیمی افزود: روز دوشنبه مورخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۷ پس از وصول گزارش مردمی مبنی بر حضور تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در منطقه پایین طالقان، محیط بانان طالقان به اتفاق یکی از همیاران محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ساعت ها کمین و تعقیب و گریز شکارچیان و مسدود کردن راههای دسترسی ، راس ساعت ۲۲ شب شکارچیان موصوف که برخی از آنها از شکارچیان سابقه دار بودند در مواجهه با محیط بانان قرار گرفتند و با توجه به عدم امکان رهایی از سوی محیط بانان،  اقدام به درگیری فیزیکی با آنها کردند و با استفاده از سلاح سرد، باعث جراحت و آسیب دیدگی یکی از همیاران و محیط بانان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش محیط بانان یکی از شکارچیان مسلح دستگیر و اسلحه وی نیز توقیف شد و اقدامات لازم در جهت شناسایی و دستگیری سایر متخلفین ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ضمن ابراز تاسف از اقدامات غیرانسانی شکارچیان غیرمجاز، گفت: متاسفانه عده ای از شکارچیان صرفا به جهت امیال شخصی خود، رفتار غیر انسانی و عدم پایبندی به قانون به خود اجازه می دهند علاوه بر گرفتن جان حیوان، به جان محیط بانان نیز تعرض کنند.

حکیمی در خصوص وضعیت محیط بانان، اظهارداشت: خوشبختانه میزان آسیب دیدگی جدی نبوده و یکی از همیاران و سرباز وظیفه که مصدوم شده بودند، تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی افزود: ضمن تشکر از حمایت های بی شائبه دستگاه قضائی استان، از دادستانی شهرستان طالقان درخواست کرد: ضمن شناسایی کلیه متخلفین، با نامبردگان با اشد مجازات برخورد کنند تا به خود اجازه ندهند ضمن زیر پا گذاشتن قانون، جان محیط بانان که از نیروهای زحمتکش و بی ادعا در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش هستند، را در معرض آسیب و خطر قرار دهند.

حکیمی در پایان از جوامع محلی و همیاران محیط زیست که همیشه یار و یاور محیط بانان هستند، خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله موضوع را به اطلاع محیط بانان منطقه برسانند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا