Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی گفت: ۷۰ درصد از مکمل‌های ورزشی توزیع شده در باشگاه‌های سطح شهر قزوین غیرمجاز است که باید ضمن برخورد قانونی با این پدیده، نتایج آن نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام افزود: موضوع مکمل‌های ورزشی باید از زمان تولید تا مصرف مورد رصد مستمر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه غالب مصرف کنندگان این نوع مکمل‌ها جوانان و دانشجویانی هستند که می‌خواهند اندامی تنومند داشته باشد،

تاکید کرد: لازم است برای این گروه سنی آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از آن در دستور کار جدی دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: اداره کل ورزش و جوانان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی باید در بازدید‌های مشترک خود در این رابطه اقدام کندد و در صورت هرگونه مشاهده نادرست، اقدام قاطع و لازم را به عمل آورند.

این مسئول یادآور شد: برای حساسیت موضوع و اطلاع رسانی بیشتر به مردم باید پس از مهر و موم باشگاه‌های خاطی، نتایج آن نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استان قزوین در ادامه با اشاره به ماده ۱۴ قانون بهداشت کار در خصوص حمل کیسه‌های آرد و سیمان با وزن بالا، تصریح کرد: رعایت مباحث کاری کارگران به لحاظ موضوع سلامت از اولویت‌های اجتماعی به حساب می‌آید و برای کاهش برخی بیماری‌ها در این رابطه مانند دیسک کمر نیز افراد مرتبط باید طرح به کارگیری کیسه با وزن ۲۰ کیلوگرم و آموزش حمل آن در شورای عالی سلامت کشور، مطرح شود.

بیدخام در رابطه با مشکلات حوزه درمان سنتی نیز گفت: اعتماد مردم به طب سنتی در حال افزایش است و متولیان بهداشت باید برای معرفی طبیبان سنتی مجاز اقدام کنند تا امکان هرگونه سوء استفاده در این زمینه از بین رود.

انتهای پیام/

نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین

عبداله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیرو بازدید‌های انجام شده توسط کارشناسان نظارت بر درمان استان شش مرکز غیر مجاز تعطیل و یک مورد به تعزیرات حکومتی (کمیسیون ماده ۱۱) معرفی شدند و مابقی پرونده‌ها به منظور بررسی و تعیین حکم به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان ارجاع شد.

وی افزود: مراکز غیر مجاز شناسایی شده شامل مراکز زیبایی، دندان سازی و طب ایرانی غیر مجاز می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم