Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمیان با اشاره به فلسفه شکل گیری شورای حل اختلاف گفت: رویکرد سازشی در پرونده ها به ویژه دعاوی خانوادگی، باید اولویت کاری اعضا باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در نشست با اعضای شورای حل اختلاف شهرستان گرگان افزود: هم اکنون 39 درصد پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف با سازش طرفین مختومه می شود در حالیکه با توجه به ظرفیت بسیار خوب حضور ریش سفیدان و معتمدان اقوام و مذاهب مختلف در استان باید میزان سازش در پرونده ها بیشتر از این رقم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رفتار مناسب با مردم و حفظ کرامت آنان توصیه ی دیگر رئیس کل دادگستری استان به اعضای شورای حل اختلاف بود.

 

هاشمیان در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای رسیدگی و پادرمیانی در پرونده ها، گفت: اعضای شورا به صورت افتخاری و با کمترین چشمداشت به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی برای حل و فصل دعاوی تلاش می کنند و امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات و اختیاراتی که در استان داریم برای بهبود معیشت این عزیزان گام برداریم.

 

این مقام ارشد قضایی استان افزود: استقرار شعب شورای حل اختلاف در ساختمان  دادگستری ها، تجهیز همه شعب شورا به cms در راستای افزایش سرعت و کیفیت رسیدگی و پاسخگویی به مراجعان از دیگر اقدامات دادگستری استان در سال های اخیر برای بهبود عملکرد شورای حل اختلاف است.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی مشهد آیت الله رئیسی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هرمزگان رئیس کل دادگستری گلستان صلح و سازش شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌حجت الاسلام سید علی موسوی ده‌موردی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تعامل صحیح در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق شهروندی، گفت: شیوه احضار، بازجویی، تحقیق، ورود به حریم خصوصی افراد به‌وسیله ضابطان یا خود دادسرا در موارد لزوم، تعامل میان دادسرا و دادگاه، همگی مسائلی است که باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۹۰ بازرسی از مراجع چهارگانه صورت گرفته است، افزود: توجه دادن به قانون حقوق شهروندی و بحث نظارت بر مراجع چهارگانه که شامل دادگاه‌ها، دادسراها، کلانتری‌ها، زندان‌هاست یکی از تکالیف مهم این شوراست و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، نواقص مرتفع و روند کار بهبود می‌یابد.

موسوی ده‌موردی ادامه داد:پارسال، ۱۹ پرونده به دبیرخانه نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان خوزستان واصل شده است و این پرونده‌ها با بهره‌گیری از قوانین و مقررات حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با دقت نظر و سرعت توسط اعضای این هیئت رسیدگی می‌شود، ضمن اینکه در این مدت به ۵۰ درخواست تلفنی و حضوری نیز پاسخ‌گویی شد.

هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون قضایی و مدیریت حقوق شهروندی، معاون قضایی نظارت بر دادسراها، بازرس ویژه سازمان بازرسی، دادستان نظامی سازمان قضایی استان، مستشار دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان مرکز استان تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • ۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد
  • سازش ۹ فقره پرونده قتل درچهارمحال وبختیاری