Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:32:40 GMT

افزایش ظرفیت شبکه های نسل پنجم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۹۸۱

افزایش ظرفیت شبکه های نسل پنجم

تهران – ایرنا - محققان انستیتوی ملی استاندارد و فناوری آمریکا راهکار جدیدی را برای ارزیابی و انتخاب بهترین طراحی آنتن برای گوشی های هوشمند نسل پنجم ابداع کردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این راهکار جدید موجب افزایش ظرفیت شبکه های نسل پنجم و کاهش هزینه های این شبکه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم های نسل پنجم با استفاده از باندهای فرکانسی امواج میلی متری از به کارگیری کانال های شلوغ ارتباط بی سیم اجتناب می کنند.
انتقال اطلاعات در این فرکانس ها موجب از دست رفتن انرژی زیادی در مسیر و تضعیف سیگنال های دریافتی می شود. یکی از راه حل های این مشکل استفاده از آنتن های هوشمندی است که گذرگاه های بسیار باریک را ایجاد و در جهات مختلف پراکنده می کنند. این گذرگاه های باریک در واقع بخشی از فضا هستند که سیگنال ها درون آن ارسال و دریافت می شوند.
عرض گذرگاه آنتن، طراحی و کارآیی سیستم بی سیم را تحت تاثیر قرار می دهد. راهکار جدید انستیتوی ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) امکان ارزیابی مناسب ترین شعاع های گذرگاه را برای هر آنتن در محیط های واقعی فراهم می کند.
این راهکار جدید با حذف فرایند صحیح و خطا که در طراحی های فعلی به کار گرفته می شود، احتمال موفقیت اولین طرح ارائه شده برای شبکه را افزایش داده و از این طریق موجب کاهش هزینه ها می شود. همچنین با راه اندازی ایستگاه های مخابراتی جدید که قابلیت ارسال همزمان و بدون تداخل اطلاعات را برای چندین کاربر دارند، ظرفیت و ضریب اطمینان شبکه ها افزایش می یابد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه IEEE Communications منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي اينترنت كانال بي سيم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

کد خبر 6098890

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • لحظه تجاوز تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح+فیلم
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!