Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:55:09 GMT

گیلان تا سه روز آینده شاهد وزش باد گرم است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۹۸۹

گیلان تا سه روز آینده شاهد وزش باد گرم است

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم در استان طی سه روز آینده خبر داد.

مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و تقویت توده هوای گرم در منطقه است که بر این اساس طی 72 ساعت آینده وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه های گاهی شدید / خیلی شدید پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی این مدت در پاره ای نقاط جلگه ای پدیده مه دور از انتظار نیست و بتدریج از پنجشنبه عصر، با شمالی شدن جریانات، افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما، بارندگی (در ارتفاعات بالادست بارش برف) و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان وضعیت جوی امروز را صاف تا قسمتی ابری، وزش باد گرم (عصر و شب بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، در بعضی نقاط جلگه ای مه صبحگاهی، افزایش ابر، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش بینی کرد.
غلامی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با 16 درجه مربوط به کیاشهر، لاهیجان و منجیل و کمینه دمای فردا را با 11 درجه مربوط به بندرآستارا ذکر کرد.
وی گفت: بیشینه دمای امروز رشت 25 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز 14 درجه خواهد بود.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي گيلان وزش باد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری باران در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون نیمه ابری تا ابری است گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار تا چهارشنبه افزایش ابر، وزش باد که در برخی نواحی شدید است و رگبار و رعد و برق و تگرگ در این مدت دور از انتظار نیست.
مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی بارش رگباری باران در ارتفاعات و دامنه‌ها افزود: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین در ارتفاعات و دامنه‌ها از دیگر پدیده‌های جوی در این مدت است.
وی همچنین با بیا ن اینکه از چهارشنبه تا اوایل هفته پیش رو جوی پایدار در استان خواهیم داشت گفت: فعالیت‌های دریایی هم تا فردا با احتیاط مناسب است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان