Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:25:46 GMT

شکستگی لوله و هدر رفت آب اینبار در زابل!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۰۱۶

شکستگی لوله و هدر رفت آب اینبار در زابل!

در حالی سیستان وبلوچستان با تنش کم آبی مواجه است که این مایه حیات این روزها به علت فرسودگی و ترکیدگی لوله در برخی از نقاط شهری و روستایی به راحتی هدر می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی زنگ خطر بی آبی و بحران آب هر روز بیشتر از قبل نواخته می شود که این نعمت الهی این روزها در پی غفلت برخی از مسئولان در بخشی از مناطق شهری و روستایی استان سیستان وبلوچستان به علت پوسیدگی و ترکیدگی لوله به راحتی هدر رفته و این درحالی است که مسئولان ذی ربط برای اینکه بتوانند مشکل کم آبی را  مدیریت کنند به صورت مکرر از صرفه جویی و درست مصرف کردن آب سخن می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 


در همین راستا برخی از شهروندان شمال استان با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این وضعیت شده و گفتند: مردم این خطه از کشور با مشکل کم آبی مواجه هستند و این در صورتی است که بارها موضوع پوسیدگی لوله و هدر رفت آب در روستای نمرودی شهرستان هیرمند را به مسئولان گوشزد کرده ایم اما اقدامی در جهت رفع این مشکل تاکنون انجام نشده و همچنان باگذشت قریب به دو ماه شاهد هدر رفت آب در این منطقه هستیم.
 
اگر چه این مشکل بارها در نقاط مختلف شهری و روستایی استان به ویژه شهر زاهدان رخ داده اما هدر رفت این مایه حیات آن هم در روزهایی که کشور با بحران آب روبرو است توجه بیشتر مسئولین را می طلبد چرا که از یک سو شاهد خسارت به محصولات کشاورزی و دامی و از سوی دیگر شاهد مهاجرت روستانشینان به علت کمبود و گاها نبود آب هستیم. ناگفته نماند که با هر بار ترکیدگی یک لوله آب، اهالی آن منطقه تا ساعت ها از این نعمت بی نصیب مانده و زندگی آنان دچار اختلال می شود.
 
علی ای حال در حالی پوسیدگی و شکستگی لوله های فرسوده باعث هدر رفت آب این مایه حیات شده که تیرماه جاری مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان از کاهش 75 درصدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته خبر داده که این امر کاهش سفره‌های آبی و سطح آبدهی چاه‌های منطقه را در بر داشته است.
به گفته این مسئول در استان سیستان و بلوچستان ۵ هزار و ۵۹۴ روستا وجود دارد که ۴۸ درصد از این روستاها دچار تنش آبی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت بر پیگیری مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و گفت: پروژه کمربندی پاکدشت با توجه به اراضی کشاورزی که در مسیر پیشروی آن قرار دارد باید پیگیری شود و با استفاده از راهکارهای قانونی رفع موانع کنیم.

فخاری افزود: طرح‌های کمربندی، مهد ایرانیان و امیرالمومنین با توجه به راهکارهای قانونی و پیگیری ادارات مدنظر با نگاه دینی، اخلاقی و قانونی سریع رفع شود.

استاندار تهران ضمن تاکید بر کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های روستایی و شهری پاکدشت گفت: در مناطقی که بر عهده شهرداری و یا راهداری است، باید سریعاً برای بهبود جاده‌های روستایی و شهری اقدام شود، در پیگیری پروژه‌ها در نظر داشته باشیم که فرمانداری محور هماهنگ کننده دارد و پیگیری اراضی معارضین به عهده ادارات مدنظر می‌باشد، در کنار هم و همدل و همراه مسائل را پیگیری و رفع کنیم.

کد خبر 6087027

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • استقلال رنگ و بوی تازه می‌گیرد؟!
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود