Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:27:07 GMT

توسعه صنایع دستی در روستاهای دشتی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۰۴۶

توسعه صنایع دستی در روستاهای دشتی ضروری است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: شهرستان دشتی در عرصه تولید محصولات صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است به همین دلیل حمایت از این صنعت و تولید کنندگان بویژه در روستاها امری مهم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در سفر به شهرستان دشتی و بازدید از نخستین طرح بوم‌ گردی روستای لاور ساحلی افزود: شهرها و روستاهای استان بوشهر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار هستند که برای رونق مناطق باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در بازدید از کارگاه عبابافی روستای کردوان علیا برضرورت توسعه طرح های پرورش شتر پشمی به منظور تولید پشم و نخ مرغوب و مورد نیاز صنعت عبابافی تاکید کرد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ارتباط با اجرای طرح بوم‌ گردی در روستاهای استان بوشهر گفت: با هدف توسعه صنعت گردشگری در 10 شهرستان این استان طرح تبدیل روستاها به اقامتگاه‌های بوم ‌گردی در 24 روستا عملیاتی شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می ‌رسد.
ارغوان مهدی‌ زاده هدف از راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان بوشهر را استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستاها، شیوه‌های تولید، آداب و رسوم، معرفی صنایع دستی موجود، تامین امکانات پذیرایی و اسکان عنوان کرد.
استاندار بوشهر در دور سوم سفرهای شهرستانی خود بازدید از طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی از طرح بسته بندی سبزیجات تازه و خشک و احداث سردخانه با ظرفیت 100 تن و اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغال 10 نفر در شهرستان دشتی بازدید و طرح بوم‌ گردی روستای لاور ساحلی را افتتاح کرد.
6043/6047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي بوم گردي دشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه بررسی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر معرفی و پاسداشت سنت ها ، آداب رسوم و ارزش های دیرینه فرهنگی و گردشگری کرمانشاه  تاکید کرد.
فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این نشست با اشاره به وجود آثار متعدد و‌ متنوع تاریخی و طبیعی جهانی در کرمانشاه گفت: بخش خصوصی حوزه گردشگری استان کرمانشاه باید طرح ها و محورهای جدید گردشگری در استان را به خوبی تدوین و معرفی کند تا در وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی زمینه رایزنی آنها با بخش گردشگری کشورهای مختلف فراهم شود.
فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و‌صنایع دستی استان کرمانشاه نیز برگزاری جشنواره های متعدد در استان کرمانشاه همچون جشنواره اسب کرد و نخود را از پتانسیل های گردشگری جدید استان اعلام کرد و  خواستار فراهم شدن  زمینه مناسب برای  برگزاری رویداد ها و جشنواره های بین المللی شد.

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد