Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@07:24:30 GMT

مقدمات فیلترینگ اینستاگرام آغاز شد !

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۱۵۲

رکنا: سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند.

به گزارش رکنا، جواد جاویدنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام Instagram مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا قرار است این شبکه اجتماعی فیلتر شود؟ گفت: اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. متأسفانه میزان جرایمی که در بستر جرم Crime خیز اینستاگرام بوجود آمده و هر روز رو به رشد است را می‌توان بعنوان یک فاجعه نام برد و خانواده‌های زیادی درگیر آسیب‌های آن شده و از این مسئله گلایه‌مند هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.

جاویدنیا تاکید کرد: من به عنوان مسئول نظام اسلامی بر صندلی خود تکیه داده‌ام و می‌بینم که چه فجایعی در این شبکه در حال وقوع است و اقدامی که می‌توانم انجام دهم را انجام ندهم و به جای وظایف شرعی و قانونی ملاحظات سیاسی را بهانه کنم آیا خداوند متعال و شهدا از من خواهند پذیرفت؟ اگر واقعا چنین است باید مسئولیتم را رها کنم و در خانه بنیشینم تا حداقل پاسخی داشته باشم که مسئول نبودم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها وضعیت نامطلوب این فضا و اینکه این فضا به قتلگاه جوانان تبدیل شده است را گوشزد کرده‌اند. آیا من با ادعای ولایتمداری و سرباز ولایت بودن رواست که بی تفاوت باشم و بهانه‌های مختلف بیاورم؟

سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: قوه قضائیه در این خصوص تذکرات لازم را داده است و بنا دارد محکم و استوار پیگیر اجرای قانون Law در همه زمینه‌ها باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس عروس طرف قاتل فرید شوهرش را گرفت ! +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک دستگیری ملکه زیبایی که برای دانش آموزان عکس های کثیف خود را ارسال می کرد+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ماساژ تایلندی در خیابان جمهوری / پلیس وارد خانه مجردی شد + عکس شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا به رگبار بستن پدر به بهانه حمایت از مادر / پسر 19 ساله بوشهری دستگیر شد نقشه قتل برج ساز تهرانی برای دخترش میلیاردها تومان خرج برداشت + عکس جزییات تجاوز مرد خاص به یک زن خاص در خیابان+عکس رسوایی بزرگ برای ملکه زیبایی امریکا + عکس له شدن یک موتورسوار در زیر چرخ‌های تریلی هجده چرخ + فیلم مرد حسود هر 2 دست زنش را قطع کرد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: اینستاگرام Instagram جرم Crime فضای مجازی سیاسی قانون Law فضای مجازی فیلترینگ اینستاگرام دانشجویان دادستانی کل کشور عکس دستگیر شد ساعت مرد دختر تهران همسر جوان زیبا بروفه مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دادستان فریمان گفت: گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام با عنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان شناسایی و دستگیر شد.
 مهدی حقدادی گفت: در پی وصول چندین فقره گزارش شهروندان مبنی بر فعالیت شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت، لذا پس از صدور دستورات قضایی به ضابطین و با اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و در بازجویی و تحقیقات صریح به ایجاد صفحه در اینستاگرام و ارسال پیام با محتوای رایگان بودن سرویس تاکسی و آژانس مخصوص بانوان و اقدام به ارتباط گیری با بانوان جوان با هدف دوستی و اغفال و درخواست‌های غیراخلاقی از نامبردگان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد.
حقدادی افزود: شهروندان گرامی به ویژه بانوان با رعایت نکات ایمنی به منظور امنیت و اطمینان، برای تردد از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • رونالدو و تکذیب تصویر جنجالی در اینستاگرام!
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • (ویدئو) رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران در اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی