Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا با درخواست از دونالد ترامپ برای دست کشیدن از طرح ۵۰ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی و جلوگیری از تعطیل شدن موقت دولت، تاکید کردند این پیشنهاد برای تصویب در کنگره رای کافی به دست نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، چارلز شومر، رهبر دموکرات‌های سنا و نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مشترک پیش از دیدار امروز سه‌شنبه با دونالد ترامپ تاکید کردند: رئیس‌جمهوری آمریکا به خوبی متوجه شده است که پیشنهادش برای ساخت دیوار رای کافی برای تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا و سنا به دست نمی‌آورد و نباید این مانعی در مسیر یک توافق دو حزبی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌گویند، جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها باید به خاطر تعطیلی دولت مورد سرزنش قرار بگیرند زیرا ترامپ روی ساخت دیوار مرزی با مکزیک اصرار دارد که از ۱.۶ میلیارد دلاری که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اوایل امسال در کمیته اعتبارات سنا روی آن توافق کردند، بالاتر است.

رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا می‌گویند: جمهوری‌خواهان هنوز کنترل مجلس نمایندگان آمریکا، سنا و کاخ سفید را در دست دارند و آنها این قدرت را دارند تا مانع از تعطیل شدن دولت شوند. کشور ما نمی‌تواند مانع تعطیل شدن دولت ترامپ شود، خصوصا در این بازه زمانی مملو از تردید اقتصادی.

به گفته یک دستیار ارشد دموکرات، پلوسی و شومر از ترامپ می‌خواهند تا با معیار تامین مالی یک ساله برای وزارت امنیت داخلی یا معیار بلند مدت برای هفت لایحه باقیمانده تخصیص بودجه ناتمام موافقت کند. براساس فرجه یک‌ساله، ۱.۳ میلیارد دلار برای حصار و موانع مرزی تامین می‌شود که دقیقا برابر اعتباری است که کنگره در سال مالی ۲۰۱۸ تخصیص داد. رهبران جمهوری‌خواه پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ این پیشنهاد را رد کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ