Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت گوگل مشکل امنیتی تازه‌ای را در شبکه گوگل‌پلاس شناسایی کرده که ممکن است برای بالغ بر ۵۲.۲ میلیون کاربر این شبکه مشکل ایجاد کند. این نقص امنیتی باعث شده که نام، آدرس ایمیل، شغل و سن کاربران، با وجود طبقه‌بندی در اطلاعات محرمانه شخصی، در دسترس هکرها قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با کشف این نقص جدید گوگل تصمیم گرفته است زودتر از موعد و ظرف نود روز آینده شبکه گوگل‌پلاس و تمام اپلیکیشن‌های مربوط به آن را ببندد.

 

در ماه اکتبر، در پی مشخص شدن اینکه اطلاعات شخصی نزدیک به ۵۰۰‌ هزار نفر از کاربران این شبکه افشا شده شرکت گوگل از قصد خود برای بستن گوگل پلاس خبر داد.

 

خبر شناسایی نقص امنیتی تازه در گوگل‌پلاس درحالی منتشر می‌شود که قرار است ساندار پیچای مدیر اجرایی گوگل روز سه‌شنبه در جلسه‌ای در برابر اعضای کنگره آمریکا به پرسش‌های آنان پاسخ دهد. گوگل پلاس در رقابت با فیس بوک ایجاد شد ولی نتوانست در این زمینه موفق باشد.

 

گفتنی است، پیش‌تر نیز فیس بوک نیز با فروختن اطلاعات کاربران خود چندین رسوایی را متحمل شده است. وال استریت ژورنال گزارش داده بود، فیسبوک به عنوان یکی از شرکت‌های متخلف شناخته شد که به صورت غیر قانونی به اطلاعات اختصاصی کاربران دسترسی دارد. مستندات نشان می‌دهد تبلیغ کننده‌های تجاری با پرداخت پول بیشتر، شرکت فیسبوک را به ارائه‌ی هرچه بیشتر اطلاعات کاربران تشویق می‌کردند. کسب درآمد از طریق فروش اطلاعات خصوصی کاربران می‌تواند برای فیس بوک دردسرساز شود.

 

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش رسوایی بزرگی موجب زیر سئوال رفتن فیس بوک شد. این اطلاعات حکایت دارد که فیسبوک اطلاعات بیش از 50 میلیون از کاربران خود را در دسترسی مرکز آماری دانشگاه کمبریج قرار داده است. پیش از این خبر افشای اطلاعات شخصی 50 میلیون کاربر به اندازه کافی فیسبوک را به لبه پرتگاه کشاند، اما گویا اطلاعاتی که فیسبوک در اختیار دانشگاه کمبریج گذاشته رقمی بسیار فراتر از رسوایی اخیر این شرکت است.

 

آمارها و گزارش‌های رسمی و مستند نشان می‌دهد فیسبوک اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر خود را در معرض دسترسی قرار داده و این فاجعه‌ای بسیار بزرگ‌تر را برای این شرکت رقم خواهد زد.

 

شبکه اجتماعی که ادعای داشتن بیشترین امنیت در جهان را داشت، حال اسناد رسوایی آن یکی پس از دیگری رو می‌شود و به همین دلیل طی هفته های اخیر بسیاری از شرکت ها و مراکز مهم تحقیقاتی و اطلاعاتی کشورهای مهم، صفحات شخصی خود را از فیسبوک حذف کرده و مارک زاکربرگ را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

 

گفتنی است، ذکر این نکات از این جهت ارزش دارد که پس از شروع به کار اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی، رسانه‌های غربی این شبکه های را فاقد امنیت خواندند تا بدین وسیله مردم ایران را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی غربی وادار کنند و در نهایت به راحتی بتوانند اطلاعات مردم ایران را در دسترس داشته و از آنها در جهت کار اطلاعاتی و براندازی نظام جمهوری اسلامی بهره ببرند. از این مسئله که بگذریم این رویکرد رسانه‌های غربی در حالی است که شبکه‌های اجتماعی متعلق به این کشورها از مشکلات امنیتی فراوانی رنج می‌برد و تا کنون رسوایی‌های زیادی را متحمل شده است که نمونه هایی از آن بیان گردید.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل فیس بوک فیس بوک وال استریت ژورنال فیس بوک فیس بوک گوگل پلاس شبکه های اجتماعی هکر فیس بوک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است