Web Analytics Made Easy - Statcounter

کفرکلا (جنوب لبنان)-ایرنا- رژیم صهیونیستی طی یک هفته اخیر با طرح ادعای وجود تونل های زیرزمینی منتسب به حزب الله لبنان در مناطق مرزی، تحرکات خود همچون حضور نظامی، حفاری ها و ادامه ساخت دیوار حائل را در این مناطق افزایش داده است. خبرنگار ایرنا از نقطه صفر مرزی گزارش می دهد.

به گزارش ایرنا، صهیونیست ها از بامداد سه شنبه گذشته یعنی درست یک هفته پیش اعلام کردند که عملیاتی را با عنوان «سپر شمال» آغاز کرده اند که هدفش کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا ماشین آلات حفاری با حمایت نظامیان اسرائیلی در چند نقطه از مرز با لبنان شروع به کندن زمین کردند، آن هم تنها به فاصله چندمتر از خط آبی یعنی خط ترسیم شده توسط سازمان ملل برای دوری از هرگونه تنشی میان رژیم صهیونیستی و لبنان.
همزمان با این عملیات، ویدیوها و عکس هایی از سوی رژیم صهیونیستی منتشر شد که مدعی شده بود، از چند نقطه حزب الله اقدام به حفر تونل های زیرزمینی به داخل اراضی اشغالی فلسطین کرده است.
صهیونیست ها به این بسنده نکردند و با نفوذ در شبکه مخابراتی لبنان برای اهالی منطقه به ویژه آنهایی که در شهرک مرزی «کفرکلا» زندگی می کنند، پیام های صوتی تهدیدآمیز ارسال کردند.

**هذیان صهیونیست ها بر اثر کابوس
یکی از اهالی منطقه کفرکلا با نام «حسن» درباره پیام های تهدیدآمیز اسرائیلی ها به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی گوشی همراه من زنگ خورد یک شماره عادی لبنان بود، جواب دادم که برایم پیام ضبط شده ای پخش شد. می گفت حزب الله زیر خانه هایتان تونل حفر کرده است، شما باید از حزب الله و از خانه هایتان دوری کنید چرا که خطر متوجه تان است.
حسن ادامه داد: دیگر نمی توانستم چرندیات آن را گوش کردم برای همین تماس را قطع کردم. ما پیش از این هم از اینگونه پیام ها دریافت کرده ایم. چنین اقدامی نشانه وقیح بودن دشمن است که ما را تهدید می کند. به تعداد زیادی زنگ زده بودند و پیام را برایشان پخش کردند. از دوستانم شنیدم که در ادامه پیام صدای صهیونیست که به عربی حرف می زد، گفته بود به زودی شهرک شما ویران خواهد شد.
این شهروند لبنانی ادامه داد: اسرائیلی ها غلط می کنند، شهرک ما را ویران کنند. آنها هر شب کابوس می بینند که جنگ شده و نیروهای مقاومت بالای سرشان حاضر هستند و از این رو به هذیان گفتن افتاده اند.
«احمد عبدالهادی» مهندس لبنانی ساکن در کفرکلا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در منطقه اظهار داشت: از چند روز پیش سعی در ترساندن مردم کردند اما مردم اصلا برایشان اهمیت ندارد و به زندگی طبیعی شان ادامه می دهند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما عادت کردیم و این جنگ روانی بر روی ما تاثیری ندارد. به عکس این آنها هستند که می ترسند.

**زندگی طبیعی در کنار مرز با اشغالگران صهیونیست
فقط به فاصله شاید بیست متر دورتر از خانه ها و باغ های مردم، در کنار جاده میان شهرک های مرزی کفرکلا و «العدیسه» یک سالی است که رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت دیوار حائل بتونی بلندی کرده است. دیواری که طول آن به 15 متر می سد و بر روی آن انواع دوربین های مداربسته و حسگرهای حرارتی و حرکتی نصب شده است.
گشتی های ارتش لبنان با خودروهای سبز رنگ و نیروهای صلح بان بین المللی با خودروهای سفید رنگی که روی آن دو حرف انگلیسی «UN» به معنای یونیفل حک شده است مدام در حال رفت و آمد و نظارت بر اوضاع هستند.
بر یک بلندی ایستادیم تا آن سوی دیوار دیده شود. با فاصله اندکی از پشت دیوار و در زمین های اشغالی فلسطین، بولدوزهای رژیم صهیونیستی مشغول خاکبرداری بودند. صهیونیست ها، نقطه ای را که دستگاه حفاری زمین را حفر می کرد، پوشانده بودند تا از دید دوربین های تلویزیونی و نظامی پنهان بماند. در کنار آن نظامیان رژیم صهیونیستی با سلاح ها و تجهیزاتشان، از بارش باران زیر چادری پناه گرفته بودند تا خیس نشوند.
با فاصله هزاران متر در آن سوی مرز و پس از هکتارها کشتزار، شهرک های صهیونیست نشین دیده می شد و نمی توان تشخیص داد آیا زندگی شان طبیعی است یا نه. ولی فرزندان لبنانی در این سو به مدرسه رفته بودند و مغازه ها و کافه ها درست در کنار این دیوار حائل خیلی عادی به کار مشغول بودند.
به العدیسه که رسیدیم دیدیم چند دختر و پسر مسیحی لبنانی آمده اند و کنار دیوار حائل با نیروهای یونیفل عکس یادگاری می گیرند. می گفتند که امروز دانشگاه نداشتند و آمده اند ببینند لب مرز کشورشان چه خبر است که چیزی جز آرامش حس نکرده اند و حتی سربازان کلاه آبی یونیفل را راضی کرده اند تا با آنها عکسی بگیرند.

**آنجایی که صهیونیست ها فکرش را نمی کنند
طی یکی دو روز گذشته در منطقه «میس الجبل» خبر تنش هایی بین ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی منتشر شده بود. منطقه مرزی بین لبنان و فلسطین را مه گرفته بود و باران می آمد. نیم ساعتی طول کشید که به میس الجبل و منطقه «کروم» برسیم. در انتهای جاده ای سربازان لبنانی ایستاده و مراقب اوضاع بودند. خودرو را متوقف و در کنار یکی از خانه های اهالی پارک کردیم. از تپه ای که می گفتند آنجا تنشی رخ داده بالا رفتیم.
در بالای تپه ای مشرف به میس الجبل، 5 دستگاه از ماشین آلات حفاری و راهسازی اسرائیلی مشغول کار بودند. صدای شکستن صخره ها شنیده می شد. زمین را می شکفاتند تا بافت آن را تغییر دهند و منطقه ای صاف و بدون پستی و بلندی ایجاد کنند، کاری که در طول مرز 79 کیلومتری با لبنان در بسیار از مناطق آن را انجام داده و می دهند.
یکی از فرماندهان مقاومت لبنان با نام مستعار «حاج حیدر» به خبرنگار ایرنا گفت: صهیونیست ها دو سالی است که در چارچوب به قول خودشان استحکامات دفاعی در برابر حزب الله دست به عملیات گسترده ای زده اند. از «ناقوره» در کنار دریای مدیترانه تا مزارع اشغالی «شبعا» و بلندی های نزدیک به سوریه از این دست کارها زیاد کرده اند.
حاج حیدر اضافه کرد: اسرائیلی ها هزاران اصله درخت را سوزانده و از ریشه درآورده اند، زمین ها و تپه ها را از بین می برند و صاف می کنند، در مناطقی مانند دشت ها دیوار بتونی کشیده اند و در مناطقی مثل اینجا که کوهستانی است، پس از هموار کردن زمین در کنار خط آبی بین المللی فنس می کشند و درکنار آن جاده ای خاکی می سازند، سپس این محوطه را مجهز به حسگر می کنند. این کارها برای مراقبت از مرزهایشان انجام می شود تا اگر کسی فنس ها را برید و از جاده خاکی عبور کرد متوجه شوند.
این فرمانده مقاومت، از حفر خندق هایی به عمق 20 متر در بعضی از مناطق خبر داد و گفت که صهیونیست ها در نقاطی که پیش بینی می کنند برای نفوذ رزمندگان حزب الله در جنگ احتمالی آینده به داخل سرزمین های اشغالی استفاده خواهد شد، اقدامات دفاعی شان را تشدید کرده اند. در برخی مناطق دیوار کشیده اند و در جاهایی خندق حفر کرده اند.
از حاج حیدر درباره احتمال وجود تونل های زیرزمینی پرسیدم و اینکه اگر جنگی شود، رزمندگان حزب الله چگونه می خواهند وعده تسخیر «الجلیل» در همان ساعت های اولیه جنگ را محقق کنند.
وی لبخندی زد و گفت: نمی توانم بگویم تونلی وجود دارد یا نه چون این سیاست و تصمیم حزب الله است که ادعای دشمن را نفی یا تایید نکند. اما در مورد چگونگی نفوذ به فلسطین اشغالی باید بگویم این به تحولات جنگ احتمالی بستگی دارد. ممکن است اصلا شهرک های صهیونیست نشین بدون حتی شلیک یک گلوله به دست رزمندگان ما بیفتد و شاید ده ها شهید برای گرفتن آنها دهیم. اما باید بگویم ما برای دشمن همواره شگفتی های زیادی داریم و از آنجا که اسرائیلی ها فکرش را نمی کنند به آنها ضربه خواهیم زد.

**لبنان و اسرائیل چشم در چشم یکدیگر
بر بالای تپه های منطقه کروم، در حالی که نظامیان صهیونیست به فاصله کم تر از 10 یا 15 متر با ما، در کنار ماشین آلات حفاری یا پشت خاکریزی، نگاهشان به طرف لبنان دوخته شده بود، سربازان ارتش لبنان سرسلاح خود را به طرف دشمن صهیونیستی گرفته و حتی چند نفرشان «آر.پی.جی» به دوش مراقب حرکات آنها بودند. در این میان نیز سربازان کلاه آبی سازمان ملل نیز در طول خط آبی میان نظامیان لبنانی و اسرائیلی ایستاده بودند.
ارتشی لبنانی وقتی فهمید خبرنگار ایرانی کنار او در حال تصویربرداری از صهیونیست ها است، زیر لب گفت: دوست دارم بروم همین الان چند نفر از آنها را دست بسته بیاورم و به تو و ملت ایران که دشمن شماره یک اسرائیل هستید تحویل بدهم، اما آن روز دیرنیست که ما دوشادوش مقاومت آنها را نابود کنیم.
«علی» نوجوان لبنانی که بر بالای ارتفاعات روستای خود به تماشای اقدامات رژیم صهیونیستی آمده بود، می گفت: این کارهای اسرائیلی ها بازی بچه هاست و آنها نمی توانند در برابر ارتش و مقاومت لبنان کاری بکنند.
یکی از اهالی منطقه میس الجبل نیز تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دولتی جعلی و اشغالگر است، ولی ما اجازه نمی دهیم که درباره سرزمین مان خیال خامی داشته باشد. فقط کافی است که صهیونیست ها یک قدم پایشان را از خط آبی رد کنند تا ما مردم روستا درکنار مقاومت اسلامی و ارتش جواب آنها را بدهیم.
«مختار» جوان لبنانی اهل جنوب لبنان هم با بیان اینکه من برای دیدن ترس و هراس اسرائیلی ها آمده ام، خاطرنشان کرد: ما یک معادله اصلی داریم و آن ارتش، ملت و مقاومت است که باعث قدرتمندی لبنان شده و ما همواره از آن حمایت می کنیم.
«مهدی» دیگر جوان لبنانی در حالی که نفس زنان، خود را از شیب تند تپه بالا می کشید به خبرنگار ایرنا درباره عملیات سپر شمال رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نشانگر نگرانی صهیونیست هاست، همانطور که شهید «سیدعباس موسوی» دبیرکل پیشین حزب الله می گفت «اسرائیل امروز نگران است که فردا نابود می شود» آنها اکنون نگران و هراسان هستند، نابودی آنها حتمی است و این نمایش ها را راه انداخته اند تا وضعیت بحرانی خود را در داخل بهبود بخشند.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی لبنان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب الله لبنان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه «الضهیره» در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

به گزارش العهد، مقاومت اسلامی لبنان نیز امروز مقر توپخانه «عین مارگالیوت» واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

همزمان گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق «جحر الدیک» واقع در مرکز نوار غزه را با شلیک چند خمپاره و راکت در هم کوبیده است.

از طرفی گردان‌های مجاهدین اعلام کرد مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» هدف حمله موشکی قرار داده است و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

گردان‌های مجاهدین دیروز (چهارشنبه) هم اعلام کرد پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت «عمر ابو شریعه» بنیانگذار این گردان‌ها، هدف حمله موشکی قرار داده است.

گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده‌اند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین به خصوص در مناطق شمالی اراضی اشغالی شده اس و. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، از اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکن این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شدند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند