Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:57:12 GMT

تاثیر قهوه در درمان پارکینسون

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۴۶۰

تاثیر قهوه در درمان پارکینسون

خبرگزاری میزان- متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید تاکید کردند: دو ترکیب موجود در قهوه می‌تواند برای مقابله با بیماری پارکینسون موثر باشد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یافته‌های متخصصان حاکی از آن است که مشتقات نوعی اسید چرب موسوم به EHT که دانه قهوه را می‌پوشاند، کمک می‌کند تا مغز موش‌ها در برابر انباشت غیرمعمول پروتئین مرتبط با پارکینسون و زوال عقل حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان دانشگاه راتگرز آمریکا اظهار داشتند: در این مطالعه تعدادی موش میزان ناچیزی از کافئین و EHT دریافت کردند. هیچ یک از این دو ترکیب به تنهایی اثرگذار نیستند اما در کنار یکدیگر بخشی از مغز موش‌ها را فعال کرده که با تشکیل پروتئین‌های موثر در بروز بیماری پارکینسون و زوال عقل مقابله می‌کند.

داروهای فعلی موجود که به بیماران مبتلا به پارکینسون توصیه می‌شود تنها علائم بیماری را درمان کرده و تاثیری برعوامل نهفته آن ندارد.

بیماری پارکینسون عارضه مغزی است که می‌تواند به لرزش اندام و بروز مشکل هنگام راه رفتن و حفظ تعادل منجر شود.

 بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب کافئین و EHT می‌تواند روند پیشرفت پارکینسون و زوال عقل را کند کرده یا متوقف کند.

 

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مصرف قهوه پارکینسون زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور