Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@09:12:45 GMT

اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان در زابل

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۵۸۵

اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان در زابل

اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان سیستانی از جمله خدمات ارزنده قرارگاه قدس شهید هراتی در مناطق محروم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ سیستان و بلوچستان را باید محروم ترین استان کشور دانست به گونه ای که بر اساس آمارهای منتشره از سوی مرکز آمار ایران این استان پهناور رکورد دار بیشترین تورم و بیکاری، بیشترین فقیر و بسیاری دیگر از این دست بوده و به عنوان محروم ترین استان کشور با مشکلات بسیاری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدم توجه حکومت های گذشته به این منطقه در کنار مشکلاتی چون دوری از مرکز و خشکی آب و هوا موجب شده تا سیستان و بلوچستان در طول تاریخ گرفتار مشکلات بسیاری باشد، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و ورود سپاه و بسیج به بحث محرومیت زدایی گوشه ای از مشکلات مردمان خون گرم و انقلابی این منطقه رفع شد.
اقدامات مثبت و بی منت سپاه در سیستان و بلوچستان از اولین روزهای انقلاب اسلامی ایران تاکنون موجب شده تا چهره این استان کاملا تغییر کرده و دیگر چون پیش از انقلاب در فقر و محرومیت فرو نرفته است و اندک مشکلات موجود نیز به دلیل جاماندن از قطار پیشرفت در پیش از انقلاب اسلامی است.
سپاه و بسیج با ورود به بحث محرومیت زدایی تاکنون توانسته است خود را به عنوان یگانی حامی مردم این استان معرفی کند که در این میان قرارگاه شهید هراتی سیستان، از جمله نهادهای انقلابی است که در سال های اخیر با توجه به اقدامات تکرار نشدنی خود توانسته است از یک محرومیت عظیم در سیستان جلوگیری کرده و حتی در برخی زمینه ها به صورت کامل محرومیت ها را به فرصت تبدیل کند.
در همین رابطه پرویز آبسالان فرمانده قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، اظهار کرد: سپاه همواره برای محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان پیش قدم بوده است تا بخش اعظمی از مشکلات مردم سیستان را مرتفع سازد از مهمترین آنها می توان به ساخت خانه محرومین در نوار مرزی شهرهایی سیستان اشاره کرد.
وی افزود: تنها در سال جاری ۱۷۵ نو عروس از قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان جهزیه دریافت کرده اند که این موضوع گواه آن است که این قرارگاه توانسته است نه تنها در بحث محرومیت زدایی بلکه در بحث ازدواج که سنت حسنه در دین مبین اسلام نیز به شمار می رود پیشگام باشد.
آبسالان در تشریح برنامه های سال جاری قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان گفت: در سال جاری ۳۶۶ خانه مدد جویان در شهرهای مختلف سیستان احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین از دیگر فعالیت های سپاه در سیستان می توان به توزیع ده ها هزار سبد غذایی و همچنین توزیع لوازم خانگی در بین افراد نام برد.
وی ادامه داد: ساخت مدرسه، مرمت و بازسازی خانه های محرومین، مرمت گلزار شهدا، کمک به معیشت مردم و اهدای وام های اشتغال زائی گوشه دیگری از اقدامات این نهاد برای حل مشکلات مردم سیستان است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی