Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@12:04:48 GMT

تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی یزد پس از 24 سال

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۶۷۳

تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی یزد پس از 24 سال

به گزارش ایکنا از یزد، علیرضا مختار پور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز 20 آذرماه در نشست تصمیم گیری در مورد واگذاری کتابخانه مرکزی یزد و پایان دادن به 24 سال بلاتکلیفی و نیمه تمام بودن این پروژه اظهار کرد: در کل کشور بیش از 70 هزار پروژه مربوط به دوره های مختلف نیمه تمام و بلاتکلیف رها شده که هفت هزار پروژه آن در حوره مسائل فرهنگ و ارشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 320 پروژه از این تعداد مربوط به کتابخانه ها است که برخی از این پروژه ها مثل مشهد و یزد 24 سال از زمان آغاز به کار آن گذشته و هنوز بلاتکلیف است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این بلاتکلیف بودن علاوه بر اتلاف سرمایه و بیت المال باعث شده بخش بسیاری از مردم از یک فضای فرهنگی محروم شوند اما خوشبختانه با حضور مدیران خلاق و با پشتکار همچون مدیرکل نهاد کتابخانه های یزد و سیاستگذاری هیات امنای نهاد قرار شد در مورد تعیین تکلیف این پروژه ها اقدام لازم صورت گیرد.
وی افزود: خوشبختانه کتابخانه مرکزی یزد در مرکز شهر قرار دارد و دارای فضایی است که امکان هر گونه تجهیز و تاسیسات را مهیا کرده لذا در صورت واگذاری به نهاد کتابخانه ها و بعد از انعقاد تفاهم نامه ان شاءالله نسبت به تجهیز و نیروی آن اقدام خواهد شد.
مختارپور بیان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان استانی با تعیین تکلیف زودتر آن تا اردیبهشت ماه سال آینده این محل به بهره برداری برسد و این بلاتکلیفی 24 ساله پایان یابد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در برنامه های این نهاد برنامه ریزی شده تا علاوه بر فعالیت های کتابخوانی برنامه های فرهنگی نیز اجرا شود لذا قطعا با واگذاری و تکمیل کتابخانه مرکزی یزد این مرکز به محل بزرگی جهت برنامه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد.
مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این نشست گفت: طی اقدامات انجام شده نقشه واحدی برای این گونه پروژه ها در سراسر کشور تهیه و اجرایی خواهد شد.
رمضانی با اشاره به اینکه پروژه مشهد نیز همچون یزد بلاتکلیفی 24 ساله دارد، از بهره برداری آن در 22 بهمن امسال خبر داد و افزود: امیدواریم کتابخانه مرکزی یزد تجهیز و تکمیل ساختمان انجام شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره برداری آن باشیم.
وی ادامه داد: بعد از مشهد و یزد در گرگان نیز مشابه این پروژه وجود دارد که در دست اقدام است، همچنین جهت این پروژه ها علاوه بر سالن مطالعه، بخش های گالری، سالن اجتماعات و بخش های مرتبط با کودکان نیز پیش بینی شده و ان شا ءالله نگرشی همه جانبه و استفاده از تمام ظرفیت های این مراکز در دستور کار قرار خواهد داشت.
رقیه دوست فاطمی ها، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به دید مثبت و فرهنگی که در شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری وجود دارد و همچنین مساعدت مسئولان ارشد استان، این قفل 24 ساله در حال شکسته شدن است و امیدواریم تفاهم نامه آن هر چه زودتر اجرایی شود.
وی گفت: با توجه به مساعدت دبیر کل محترم نهاد، تامین نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد در دست پیگیری است و جهت جلوگیری از سرقت وسایل و تخریب اموال نیز نسبت به استقرار نگهبان اقدام شده و امیدواریم طی قول مساعد مسئولان این محل تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
امیر جهانگیری، معاون مالی و اداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این نشست گفت: برای کتابخانه های مرکزی در هر استان یک محل به صورت ویژه تامین نیرو خواهد شد و ان شاءالله در اسرع وقت نسبت به تجهیز و همچنین انتخاب نیروی انسانی لازم جهت کتابخانه مرکزی یزد اقدام می شود.
یادآور می شود در پایان این نشست مسئولان از ساختمان در دست احداث کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج که نزدیک به 24 سال به صورت نیمه تمام و بلاتکلیف رها شده بازدید و مقرر شد طی امضای تفاهم نامه از طریق شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری به نهاد کتابخانه های عمومی تحویل داده شود تا نسبت به راه اندازی و تجهیز آن و پایان دادن به این بلاتکلیفی 24 ساله اقدامات لازم انجام شود.
همچینن با دستور محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد مقرر شد روزهای شنبه هر هفته از ساعت 8 تا 9 صبح جلسه ای خاص این کتابخانه با حضور مسئولان تشکیل و تا پایان تعیین تکلیف و آزاد سازی و همچینن امضای تفاهم نامه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد گفت: با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ساله هفتم که به تأیید شورای نگهبان رسید، ستادکل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه (با احتساب مدت آموزشی و نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

وی به کاهش مدت سربازی به ۱۴ ماه طبق این قانون خبر داد و گفت: مدت خدمت سربازی حداکثر ۱۴ ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب‌وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب‌وهوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به ۹ ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.

ابوترابی در توضیح بخش دیگری از این قانون، گفت: این مصوبه به تعیین تکلیف مشمولان غایب توسط ستادکل نیروهای مسلح و نیز دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، تأکید کرده است؛ همچنین طبق این مصوبه مشمولان بالای ۳۵ سالِ دارای ۲ فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی