Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ناجی بعداز ظهر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح طرح‌ها و پروژه‌های سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه یکی از برکات این سفر تعیین تکلیف پروژه‌های رهاشده در استان بود، تأکید کرد: در حاشیه این سفر و همچنین جلسات کارشناسی که در تهران و سمنان برگزار شد خوشبختانه شاهد تعیین تکلیف ۴۰ پروژه مهم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه‌ها به دلیل نداشتن ردیف اعتباری مدت‌ها رهاشده بودند و عدم اتمام آن‌ها به معضلی در سطح استان سمنان بدل شده بود که خوشبختانه در این سفر شاهد تعیین تکلیف آن‌ها بودیم.

پیش بینی ۵۲۷ پروژه برای سفر روحانی

سرپرست استانداری سمنان بابیان اینکه ۵۲۷ پروژه برای این سفر پیش‌بینی‌شده بود، تأکید کرد: تعدادی از این پروژه‌ها به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس بااعتبار ۵۸۵ میلیارد تومان یا ۵۰ میلیون یورو به بهره‌برداری رسید.

ناجی بابیان اینکه ۷۸ تفاهم‌نامه نیز در استان سمنان برای سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منعقدشده است، گفت: سرجمع اعتبارات این تفاهم‌نامه‌ها یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان است.

وی بابیان اینکه در این سفر همچنین کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه بااعتبار ۵۷۲ میلیارد تومان صورت گرفت، ادامه داد: باوجود پروژه‌های تعیین تکلیف شده و همچنین بهره‌برداری از طرح‌های قابل پیش‌بینی و تفاهم‌نامه‌ها باید گفت مهم‌ترین ماحصل سفر رئیس‌جمهور تعیین تکلیف پروژه‌ها و طرح‌های استان تا سال ۹۹ است.

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در آینده

سرپرست استانداری سمنان به نشست توسعه استان با حضور روحانی نیز اشاره کرد و گفت: ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این نشست معرفی شد، همچنین توافق تأمین مالی ۳۴۵طرح با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با مشارکت ۱۱ بانک صورت گرفت که می‌تواند منشاء تحولات خوب اقتصادی و عمرانی در استان باشد.

ناجی همچنین درباره بخش خصوصی نیز بیان کرد: ۱۱۰ تفاهم نامه سرمایه گذاری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و امکان ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر در سراسر استان سمنان از دیگر برکات سفر رئیس جمهور برای بخش خصوصی محسوب می شود.

وی افزود: در این طرح ها مدیریت منابع، گستردگی تمام مناطق استان سمنان و برخورداری آن ها و همچنین میزان تولید و استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری مد نظر قرار گرفته است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌ هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با عنوان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.