Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم سال‌ها تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه دومین جایگاه را در رده‌بندی اقتصادهای نوظهور دنیا به دست آورد . ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، علیرغم سال‌ها تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه دومین جایگاه را در رده‌بندی اقتصادهای نوظهور دنیا به دست آورد و بعد از مالزی و بالاتراز چین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آژانس خبری بلومبرگ 20 کشور در حال توسعه دنیا را در لیست امتیازدهی خود قرار داد که شامل معیارهایی مانند دورنمای رشد اقتصادی، درجه بندی اعتبار حاکمیت و ارزش گذاری سهام و اوراق قرضه می شود .
روسیه 2.36 امتیاز از این معیارها به دست آورد. تنها کشوری که بالاتر از آن قرار گرفت مالزی بود با 2.55 امتیاز. این کشور آسیایی از زمان انتشار آخرین رتبه بندی ها در ماه ژوئن در بالاترین مکان قرار دارد، دلیل آن هم دورنمای رشد اقتصادی نسبتاً ثابت است .
علیرغم اینکه روسیه از ماه ژوئن یک جایگاه بالا آمده است، ولی چین با یک امتیاز اختلاف درست پشت سر آن قرار دارد . فیلیپین و کلمبیا رتبه های بعدی را دارند، در حالی که ترکیه از رتبه 5 به 20 در انتهای لیست سقوط کرده است .
اقتصاد قوی تر روسیه قبلاً در تحقیقات تجاری بانک جهانی مورد توجه قرار گرفته بود. بانک جهانی در این مطالعات 190 اقتصاد ملی را بر اساس 113 قانون تجاری درجه بندی کرده بود. امسال روسیه به رتبه سی و یکم صعود کرد، چهار رتبه بالاتر از سال گذشته. ماکسیم اوریسکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت با وجود نرسیدن به هدف ولادیمیر پوتین، از این خبر خوشحال شدم .
وی گفت:« اگر شرایط را بطور کلی تجزیه و تحلیل کنیم، به هدف خود رسیده ایم. جایگاه سی و یکم چندان از جایگاه بیستم دور نیست، مخصوصاً اگر در نظر بگیرید که ما از رتبه 124 شروع کردیم». او ادامه داد که روسیه برای قرار گرفتن در بین بیست اقتصاد برتر تلاش را خواهد کرد .
مسکو از سال 2014 با تحریم های مختلف غرب مواجه بوده است، هم از طرف اتحادیه اروپا و هم از طرف آمریکا . روسیه متهم به دخالت در درگیری‌های شرق اوکراین و منطقه کریمه شده بود. اخیرا واشنگتن روسیه را متهم  به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکاکرده است. آمریکا بدون ارائه هیچ مدرک محکمی چندین بار روسیه را تحریم کرده است. این تحریم‌ها بر شرکت های بزرگ روسیه و مقامات ارشد دولت اعمال شده اند .

آمریکا توصیه به شهروندان برای خودداری از سفر به روسیه را لغو کردروسیه: حقوق بشر نباید بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها شود

انتهای پیام/25

R7586/P1012122/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد بین‌الملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد بین الملل اقتصاد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تنیس روی میز رده بندی جدید برترین بازیکنان این رشته را اعلام کرد.

در این رده بندی که نتیجه جام جهانی ماکائو هم در آن تاثیرگذار بوده است، نوشاد عالمیان با سه پله صعود در جایگاه ۶۹ ایستاده است. این در حالی است که نوشاد عالمیان که تنها نماینده ایران در جام جهانی ماکائو بود، در مرحله مقدماتی این رقابت ها برابر نمایندگان مصر و سوئد شکست خورد و حذف زودهنگامی از مسابقات داشت.

نوشاد عالمیان تنها بازیکن ایرانی است که در بخش مردان رده بندی جهانی صعود داشته است. در بخش بانوان هم ندا شهسواری تنها بازیکن ایرانی است که با ارتقا جایگاه مواجه شده است. او با ۱۴ پله صعود در رده ۳۸۳ ایستاده است.

جایگاه پینگ پنگ بازان ایران در رده بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی به این شرح است:

بخش مردان

* نوشاد عالمیان: این بازیکن با سه پله صعود در جایگاه ۶۹ قرار گرفته است
* امیرحسین هدایی: این بازیکن با یک پله سقوط در جایگاه ۱۳۸ قرار گرفته است
* نیما عالمیان: این بازیکن با دو پله سقوط در جایگاه ۱۷۳ قرار گرفته است
* امیرمهدی کشاورزی: این بازیکن با دو پله سقوط در جایگاه ۱۹۳ قرار گرفته است
* بنیامین فرجی: این بازیکن با چهار پله سقوط در جایگاه ۲۰۷ قرار گرفته است

بخش بانوان

* الینا رحیمی: این بازیکن با ۳ پله سقوط در جایگاه ۲۶۲ قرار گرفته است
* مهشید اشتری: این بازیکن با یک پله سقوط در جایگاه ۳۳۷ قرار گرفته است
* ندا شهسواری: این بازیکن با ۱۴ پله صعود در جایگاه ۳۸۳ قرار گرفته است
* شیما صفایی: این بازیکن با ۵ پله سقوط در جایگاه ۴۴۵ قرار گرفته است
* یکتا ادیبان: این بازیکن با ۱۲ پله سقوط در جایگاه ۶۱۲ قرار گرفته است

کد خبر 6086177

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی