Web Analytics Made Easy - Statcounter

70 درصد از مکمل‌های ورزشی توزیع‌شده در باشگاه‌های سطح شهر قزوین غیرمجاز بوده که باید ضمن برخورد قانونی با این پدیده، نتایج آن نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

غیرمجاز بودن 70 درصد مکمل‌های ورزشی توزیعی در باشگاه‌های قزوین

70 درصد از مکمل‌های ورزشی توزیع‌شده در باشگاه‌های سطح شهر قزوین غیرمجاز بوده که باید ضمن برخورد قانونی با این پدیده، نتایج آن نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا منطقه قزوین، در چهارمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان قزوین موضوع استاندارد نبودن وزن محموله‌ها در حمل‌ونقل توسط کارگران و گزارش ساماندهی مکمل‌های تغذیه‌ای ـ ورزشی در باشگاه‌های بدن‌سازی بررسی شد.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در این نشست اظهار کرد:70 درصد از مکمل‌های ورزشی توزیع‌شده در باشگاه‌های سطح شهر قزوین غیرمجاز بوده که باید ضمن برخورد قانونی با این پدیده، نتایج آن نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه استفاده از مکمل‌های ورزشی به لحاظ اثرگذاری روی سلامت بسیار مهم است، افزود: موضوع مکمل‌های ورزشی باید از زمان تولید تا مصرف مورد رصد مستمر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه غالب مصرف‌کنندگان این نوع مکمل‌ها جوانان و دانشجویانی هستند که می‌خواهند اندامی تنومند داشته باشد، تأکید کرد: لازم است برای این گروه سنی آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از آن در دستور کار جدی دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

به گفته بیدخام، اداره کل ورزش و جوانان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی باید در بازدیدهای مشترک خود در این رابطه اقدام کرده و در صورت هرگونه مشاهده نادرست، اقدام قاطع و لازم را به عمل آورند.

این مسئول یادآور شد: برای حساسیت موضوع و اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم باید پس از مهروموم باشگاه‌های خاطی، نتایج آن نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استان قزوین با اشاره به ماده 14 قانون بهداشت ‌کار در خصوص حمل کیسه‌های آرد و سیمان با وزن بالا، تصریح کرد: رعایت مباحث کاری کارگران به لحاظ موضوع سلامت از اولویت‌های اجتماعی به‌حساب آمده و برای کاهش برخی بیماری‌ها در این رابطه مانند دیسک کمر نیز افراد مرتبط باید طرح به‌کارگیری کیسه با وزن 20 کیلوگرم و آموزش حمل آن در شورای عالی سلامت کشور، مطرح شود.

بیدخام در رابطه با مشکلات حوزه درمان سنتی نیز گفت: اعتماد مردم به طب سنتی در حال افزایش بوده و متولیان بهداشت باید نسبت به معرفی طبیبان سنتی مجاز اقدام کنند تا امکان هرگونه سوءاستفاده در این زمینه از بین رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مکمل ورزشی منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین

سوت مسابقات فوتبال خیابانی جام ایثار و مقاومت یادواره شهید علی آقابابایی به صدا در آمد. این دوره با هدف استعداد یابی مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود.

کوهساری مدیرکل شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در این آیین گفت: از دو هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار شناسایی شده در کشور ۴۰۴محله سهم کمیته امداد است.

کوهساری در جریان برنامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناطق کم برخوردار گفت: این اتفاق خوبی بود که اتخاذ شده در کنار حمایت‌های مادی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای مناطق کم برخوردار تدارک دیده شده است.

وی در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در مناطق کم برخوردار اظهارداشت:۱۱۵۰  تیم فوتبال محلات در ۴۰۴ محله داریم.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها گفت: این برنامه در راستای شناسایی استعداد‌های ورزشی استان و شکوفایی ورزش و نشاط برگزار می‌شود.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهمترین ره آورد و دستاورد برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین / ۶ مرکز تعطیل شد